Jeden český umělec a jedna americká umělkyně. Šéf Baletu Národního divadla, tanečník a choreograf Petr Zuska a newyorská jazzmanka, skladatelka a multiinstrumentalistka Jen Shyu. Každý z jiné strany oceánu, každý z odlišného kulturního kontextu, z jiné společenské třídy, jiného etnického původu, pocházející z jiného prostředí s odlišnými zvyky.
Setkávají se v New Yorku, na jednom jevišti. Během společného kreativního procesu vytvářejí tváří v tvář na scéně duety uprostřed kruhu. Experimentují a pracují na společném představení. Jak je toto setkání změní? Co si přinesou zpět do svých zemí?
Prague-New York Effects je pilotním projektem vzájemných vlivů a účinků uměleckých setkání mezi tanečními a hudebními performery ze dvou měst a dvou kontinentů, který má za cíl představit současné tendence v umělecké tvorbě dvou významných kulturních metropolí – Prahy a New Yorku. Současní špičkoví umělci přemosťují českou a americkou kulturu v jedinečném tvořivém dialogu, multižánrové pestrosti, možnosti obohatit obě města o vzájemné vlivy a umělce o příležitost pracovat v novém kulturním kontextu.
Unikátní mezinárodní projekt Českého Centra v New Yorku vznikl pod záštitou velvyslance České republiky ve Spojených státech amerických Petra Gandaloviče a velvyslance Spojených států amerických v České republice Andrew Schapiro. První setkání proběhlo 6. února 2016 mezi známou českou zpěvačkou Lenkou Dusilovou, držitelkou šesti cen Anděl – a newyorskou tanečnicí a jazzovou vokalistkou Tendayi Kuumba, členkou uskupení Urban Bush Women v divadle Jack v Brooklynu, poté v divadle Gonda na Georgetown University ve Washingtonu a vyvrcholilo českou premiérou na festivalu Spectaculare v Paláci Akropolis v Praze.
Nyní se chystá další propojení tance a jazzu – světová premiéra je na programu 21. 4. v Českém centru v New Yorku. Virtuózní zpěvačka Jen Shyu, která vystupuje na takových scénách, jako je Carnegie Hall, Lincoln Center, Brooklyn Academy of Music nebo Blue Note, se setkává s uměleckým šéfem Baletu Národního divadla Petrem Zuskou v tvořivém dialogu, v němž se klasické postupy přelévají do experimentálních, kde se technická virtuozita proměňuje do hlubšího autentického výrazu.