reklama

5 tipů, jak nenaštvat obsluhu v restauraci

reklama

Ať už jdete na rychlý oběd nebo si naplánujete romantickou večeři s drahou polovičkou, součástí vašeho zážitku v restauraci je i obsluha. Šikovný a ochotný číšník dokáže posezení vyšperkovat, protivný vrchní zase dokonale pokazit i to nejlepší jídlo. Ale i hosté mohou restaurace pěkně potrápit. Společnost Storyous dala dohromady pět věcí, kterých byste se měli před i během návštěvy pohostinství určitě držet.

  1. Nevyužijete rezervaci? Zrušte ji

Znáte to asi všichni – vyrazíte s přáteli či partnerem na dobrou večeři, jenže v restauraci není místo. Pokud to jde, příště si udělejte rezervaci, zvlášť pokud vás jde víc. „Jestliže má restaurace rezervační systém, je to dobře pro vás i pro ni. Vy máte jistotu volného stolu, váš hostitel zase počítá se zákazníkem. Samozřejmě, že lidé musí často změnit plány a nakonec se nedostaví. V tom případě by ale měli svou rezervaci zrušit,“ upozorňuje Igor Třeslín ze společnosti Storyous. Restaurace pak může stůl uvolnit a nabídnout ho dalším zákazníkům – v opačném případě ho zbytečně blokuje.

  1. Respektujte nabídku

Samozřejmě není problém, když poprosíte obsluhu, aby vám kuchař na objednanou pizzu nedával rukolu. Jinak se ale snažte nabídku respektovat. „Restaurace mají nějaký koncept, který hostům nabízí – a ti by jej měli přijmout. Vždyť jdou koneckonců nejen na jídlo, ale i za zážitkem, který jim podnik připraví. Nechtějte tedy, aby podnik veškeré masité ingredience vyměnil za vegan verzi – raději rovnou zamiřte do vyhlášené vegetariánské restaurace,“ radí Třeslín. Pokud máte na nějakou součást pokrmu vážnou alergii, určitě to obsluze řekněte, jistě najdou způsob, jak situaci vyřešit.

  1. Berte ohled na ostatní

Že se večer výborně bavíte s kamarády, které jste roky neviděli? Je to skvělé, ale nemusí to vědět celá restaurace. Stejně jako není příliš zdvořilé vyřizovat si hlasitě pracovní hovory. Myslete i na ostatní hosty, kteří chtějí svůj klid a osobní prostor. Stejně tak respektujte styl dané restaurace. Pokud vyrazíte do dražšího a lepšího podniku, je to společenská událost. Nekažte tedy ostatním výjimečný zážitek tím, že budete ignorovat dress code či zásady slušného stolování. Obsluha chce, abyste byli spokojeni a cítili se dobře, ale ne na úkor ostatních.

  1. Problémy řešte v restauraci, ne na internetu

Mračil se na vás číšník a měli jste dojem, že ho každou svou objednávkou obtěžujete? Báli jste se dotknout kuřecího masa, protože nevypadalo úplně čerstvě? Donesli vám pivo hluboce pod mírou? Problémy řešte na místě. „Nebojte se ozvat, pokud jste nespokojení s objednanou službou. V podniku je vždy někdo, kdo za provoz zodpovídá a měl by vám pomoci,“ říká Třeslín. Chyby se mohou stát, důležité je, jak se k nim restaurace postaví. Dejte jí šanci vše napravit – třeba novou a lepší verzí jídla, nápojem zdarma či voucherem na příští návštěvu. Bohužel mnoho lidí se neozve na místě a místo toho to restauraci osolí v recenzích na internetu, kde už provozovatel nemůže nic napravit.

  1. Byli jste spokojeni? Dejte to najevo spropitným

Spropitné většina lidí dává, ale o míře se už vedou debaty. „Existuje jednoduché doporučení – dát obsluze deset procent z celkové útraty. Je to adekvátní odměna za to, že se o vás někdo postaral,“ myslí si Třeslín. Byl váš večer skutečně mimořádný i díky skvělé náladě, kterou do něj vnesl šikovný číšník? Pak neváhejte a dejte svou spokojenost znát při placení. Zapamatují si vás jako sympatického hosta a příště se bude obsluha snažit ještě víc. Určitě je to lepší, než strávit v restauraci příjemných pár hodin a pak útratu 495 korun zaokrouhlit na pětistovku.

O Storyous:

Společnost Storyous vytváří komplexní restaurační systém. Cílí především na zjednodušení každodenních úkonů spojených s gastronomickým provozem a automatizaci procesů prostřednictvím propojení s dodavateli či účetními a hotelovými systémy. V současnosti zpracovává 10 procent obratu v české gastronomii. Majitelé restaurací mají odkudkoliv přehled o dění v podniku, o stavu skladu nebo například o příjmech a výdajích. Kromě České republiky působí také v Polsku a Španělsku. Cílem společnosti je stát se vedoucím hráčem v oblasti poskytování pokladních systémů pro gastronomii na evropské úrovni.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama