Tak to tu vážně ještě nebylo! Občas můžete přijít do obchodu, kam vám dovolí vstoupit se psem, ale s ovcí? V nové prodejně Marc O’Polo na Václavském náměstí je i tohle možné! Dbají tam totiž na životní prostředí a ke zvířatům chovají úctu. I proto byly na slavnostní otevření vlajkové prodejny v Praze pozvány nejen naše VIP, ale i zástupkyně z říše zvířat, které mají s módou co do činění – ovce.
Významnou událost v módní branži si nemohli nechat ujít: Zlata Adamovská, Jitka Asterová, Ivana Chýlková, Zuzana Jandová, Jana Krausová, Olga Menzelová, Dana Morávková, Vincent Navrátil, Petra Nesvačilová, Jitka Schneiderová, Pavel Soukup, Anna Šišková a Jana Švandová. Se zájmem se přišli podívat i Václav Klaus a Milan Knížák. Marc O’Polo je symbolem městského, ležérního životního stylu a nabízí svým zákazníkům prvotřídní neformální oblečení. Jakmile se řekne slovo “neformální“ hlásí se o slovo Pavel Soukup, který od módy požaduje jediné. Aby byla pohodlná. „Tak jako jsou koně voděni na volno, chodím na volno oblečený i já. Košili mám radši větší a bez límce, kalhoty plandavé, kapsy na bocích, aby bylo možné zasunout ruce. Tedy hlavně všechno volné a pohodlné,“ svěřil se se svým postojem k módě Pavel Soukup. Značka sice cílí na ty, kteří sledují módní trendy a na individualisty oceňující kvalitu, ale vyberou si zde i lidé, jako je právě Pavel Soukup, kterému jde hlavně o pohodlí. V právě otevřené prodejně na Praze 1 mohly VIP jako první projít veškerá zákoutí a prohlédnout, osahat a vyzkoušet si, co se jim líbilo. Asistovaly jim k tomu tři krásné ovce, které se nejednou dočkaly i milého pohlazení a občas jim z legrace někdo i nasadil šálu a uvázal kolem krku svetr. Ovšem jedině z ovčí vlny! Velmi vlídný postoj k nim chovala Zlata Adamovská: „Vyrůstala jsem na venkově, kde měla babička králíky, slepice a ostatní drobnou domácí zvěř. Jsem na zvířata zvyklá a mám k nim velmi kladný vztah,“ a láskyplně hladila ovci po hlavě. V tom jí nenechala o samotě ani Petra Nesvačilová, která ovce a kozy přímo zbožňuje, a proto se ihned k ovci přitulila. Po chvíli se přidala i Jitka Asterová: „Ovčí vlnu miluju. Mám z ní doma vestu, na kterou nedám dopustit. Jo! A dokonce umím ovci i podojit!,“ žertovala Jitka, široce se smála a naznačovala, že by to z hecu dokázala klidně na místě.
Co si oblékají?
První samostatná prodejna Marc O’Polo v ČR, která má tři patra, se zaměřuje především na dámskou kolekci, která je zastoupena hned ve dvou patrech. Nabízí však i dámské doplňky. Při procházení jednotlivými regály se proto daly Jitka Asterová a Zlata Adamovská do řeči i o módě. Jitka Asterová je známá svými výraznými kousky, a je vidět, že se o módu velice zajímá: „Miluji neformální oblečení. Nejčastěji nosím legíny, tílko, triko, miluju totiž vrstvení! Přes to si natáhnu kašmírový svetr nebo trenčkot a můžu vyrazit kamkoliv. Hlavně nedám dopustit na zajímavé boty a kabelky,“ popsala svůj typický outfit Jitka Asterová. I Zlata Adamovská volí spíš neformální oblečení. „Těžko si představit, že když ve volném čase pracuji na zahradě, že si oblékám formální věci. Oblékám se prostě dle situace. Módní trendy samozřejmě sleduji, ale nedržím se jich doslova. Kupuju si to, co se mi líbí, a co mi sedne. Myslím, že už sama poznám, co mi sluší a co si můžu dovolit,“ s čímž lze jedině souhlasit. Zlata Adamovská je vždy a všude za dámu. Do debaty se přidala také Dana Morávková: „Módní trendy sleduji ráda, ale nejsem, a ani nechci být, jejich otrok. Beru je pouze jako inspiraci. Myslím si, že je důležité, aby každý do svého outfitu vnesl i kousek sebe sama,“ a tak by to mělo být. Na své si v nové prodejně Marc O‘Polo přijdou ale i muži, kterým je věnováno celé jedno patro. Jednotlivými oděvy se nadšeně probíral i Vincent Navrátil. „Snažím se být vždy originální a nenechat se strhnout módními trendy. Měním šatník podle své osobní nálady. Sice preferuji formální outfit, ale často bych se nejraději nepřevlékal z pyžama,“ přiznal k podivu všem přítomným Vincent. Samotný výběr prodejny podtrhuje celý přístup značky. Obchod je umístěn ve významné secesní budově, která je zdobena štukovou omítkou s rostlinnými motivy a sochami. Marc O’Polo se se zájmem stará o ochranu životního prostředí a udržitelný rozvoj, používá hlavně přírodní materiály (bavlnu, vlnu, len, hedvábí) a dbá na wellfare zvířat.