reklama

Louis Vuitton Cruise

reklama

Značka Louis Vuitton se nyní vydává do tropů – do Brazílie, kam přiváží charakteristické francouzské „umění žít“, pro které je tato země blízko rovníku ideální kulisou. Architekt Oscar Niemeyer úspěšně sladil paradox civilizace versus příroda – neznamená snad slovo utopie touhu vytvářet nový, lepší svět?

Utopie jako koncept provázaná s fantazií je však také pevně zakotven v jazyce módy. Brazilský idealismus a Rio de Janeiro – to jsou dva výchozí body kolekce Louis Vuitton Cruise 2017. Kolekce je nabitá vitalitou, energií, multikulturalismem, svobodou, urbanistickým futurismem a romanticismem – tedy všemi aspekty dynamiky tohoto inspirativního města.

Elegantně střídmé šaty ilustrují novou aerodynamickou siluetu. Prostřihy na kalhotách prodlužují siluetu. Sukně s luxusní výšivkou vypadají, jako kdyby si je žena oblékla ve spěchu – tak, jak se zahaluje plážovým ručníkem. Exkluzivní „žabky“ a sportovní boty z neoprenu prozrazují, že naše múza je neustále v pohybu – probíhá nekonečně zakřivenými chodbami muzea a za sebou nechává jen obdivné pohledy kolemjdoucích. Mezi její „výbavou“ nechybí ani kufr ve tvaru přenosné hifi soupravy, který odkazuje na tradičně pevné propojení značky se světem hudby.

Kolekce Cruise 2017 též skládá poctu dvěma předním brazilským umělcům:

Helio Oiticica byl jedním ze zakladatelů uměleckého směru neokonkretismu a průkopníkem objevování prostoru prostřednictvím malby. Jeho trojrozměrná díla představují ztělesněný experiment s barvami; zejména jeho „šaty ze světla“ – pláště a šaty ze stanového plátna a padákového hedvábí jako prostor, kde se tělo může pohybovat naprosto bez omezení.

Nicolas Ghesquière navazuje tématem lehkosti – parky, které se rozbalují jako drak, pelerínové šaty z taftu, které jen čekají, až se zvedne vítr, aby „roztáhly svá křídla“.

Aldemir Martins, umělec, jehož proslavily obrazy zvířat a rostlin jeho rodného kraje Nordeste. Mezi jeho další inspirace se řadí brazilská populární kultura, a to zejména fotbal. V jednom ze svých nejslavnějších obrazů A Fera (1969) skládá poctu legendárnímu Pelému.

V rámci své návštěvy Sao Paulo Museum of Art zavítal Nicolas Ghesquière i na výstavu Rhodia Collection, na které se představilo 79 děl brazilských umělců, které si v šedesátých letech objednala na zakázku francouzská společnost Rhodia. Jednalo se v podstatě o propagační kampaň na umělá vlákna této společnosti. Návrhář se inspiroval Martinsovým vzorem z této kolekce, který se nyní objevuje na kultovních modelech Louis Vuitton.

„Velmi obdivuji sílu umělecké vize Oscara Niemeyera. Jeho přesvědčení, radikálnost, dalo by se říci utopické vidění… Předvedení módní kolekce v architektonicky tak silném prostoru je zážitek pro všechny smysli. Na Rio de Janeiru mám moc rád ten pohyb a výbušnou energii – někde mezi modernismem a tropickou atmosférou. Tím jsem se nechal také inspirovat. Fascinuje mě také věčná dualita přírody a města, a vizuální exploze kontrastů, která díky tomu vzniká. Největší výzvou pro mě bylo do kolekce začlenit všechny tyto charakteristické aspekty brazilské kultury a zároveň nezapomenout, že jsem zde jen hostem a neopomenout jako inspiraci také Paříž a Francii.“ – Nicolas Ghesquière

Značka Louis Vuitton chce vyjádřit své poděkování zejména rodině Aldemira Martinse, kurátorovi Baixo Ribeirovi, Sao Paulo Museum of Art, Adrianu Pedrosovi, Isabel Teixeira a Burle Marx Landscape Design Studio.

 

 

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama