Při navrhování kolekce cestovních pouzder se značka Louis Vuitton vrátila ke svým kořenům. Dlouho předtím, než v roce 1854 Louis Vuitton založil svůj podnik na výrobu kufrů, živil se jako « layetier » (od slova « layette », které znamená krabičku – vyráběl krabičky a pouzdra).
Učil se u mistra Maréchala na Rue Saint-Honoré blízko Tuileries. Strávil zde celkem sedmnáct let a trpělivě se učil umění návrhu a výroby dokonalého pouzdra či zavazadla na míru, které sloužilo k přepravě osobních věcí. Časem se z něho stal dokonalý profesionál a začal se specializovat na kufry a kožené zboží. Tak vznikly ve dvacátých letech cestovní neceséry Milano a Sinaïa. Tyto ručně vyráběná zavazadla, která se označovala jako « porte-habits garnis » či « accoutered luggage », byla vybavena sadami lahviček, hřebenů a kartáčů a krabiček ze zlaceného stříbra nebo skla.
Milano, které se veřejnosti představilo na světové výstavě Expo 1925, je dnes k vidění jako exponát Musée Louis Vuitton v Asnières. Je to nádherný kousek z červené kůže, který skrývá tři přenosné tácy a celý se skládá z více než 50 částí. Na výrobě kosmetických necesérů značka Louis Vuitton spolupracovala s nejslavnějšími výtvarnými řemeslníky své doby – zlatníkem Jeanem Puiforcatem a lakýrníkem Jeanem Dunandem. Každý jednotlivý kus byl vyroben na zakázku tak, aby odrážel osobní vkus a styl svého majitele.
Dnes značka nabízí řadu pouzder, která obepínají flakony jako druhá kůže a chrání je na jakékoliv expedici – na cestách krátkých i na druhý konec světa. Pouzdro na cestovní atomizéry je praktické a lehké – ideální pro osvěžení vůní kdykoliv během dne. Pouzdra na 100ml a 200ml flakon dokonale chrání vzácný obsah.
Flaconnier je pouzdro na tři vůně, které evokuje styl elegantních dámských zavazadel z dvacátých let minulého století. Měkké prošívání (« malletage ») uvnitř a měkké popruhy ve smetanové barvě, vyztužené rohy a bezpečnostní zámek – to jsou prvky, které se objevují na kufrech Louis Vuitton již od roku 1890. A nyní i na cestovních pouzdrech na parfémy. Vypráví se, že Georges Vuitton, syn Louise Vuittona, jednou vyzval slavného Houdiniho, aby zkusil z kufru uniknout…
Již mistr Maréchal mladého Louise učil, že obsah se nepřizpůsobuje obalu, ale obal pouzdru. Proto cestovní pouzdra na parfémy obepínají flakon jako druhá kůže. Charakteristická přírodní hovězina, jejíž vůně se jako akord objevuje i v parfémech, které zkomponoval Jacques Cavallier Belletrud. Stejně jako se parfém rozvoní na kůži různých lidí různě, i kůže dává svému majiteli svůj život a vytváří patinu podle intimních vzorců vzájemného soužití. A obdobně se i jedním „tělem“ stává cestovní pouzdro a flakon, které když se vydají na společnou pouť.