Je-li let zpožděn, má cestující nárok na finanční odškodnění. Ovšem náhradu za něj dostane pouze v případě, pokud byl let zpožděn z důvodů zaviněných leteckým dopravcem. Vyplývá z toho, že pokud zpoždění zavinilo špatné počasí, a to i na jiném letišti, nárok na finanční kompenzaci není. Společnost Click2Claim však má nástroje, jimiž může ověřit, jak to s počasím na inkriminovaném místě bylo doopravdy a zda aerolinky jen netahají cestující za nos.
Aerolinky jsou si faktoru počasí dobře vědomy, a tudíž se na něj mohou snažit vymlouvat i v případě, kdy nemusí být zcela hlavním viníkem zpoždění. Ve chvíli, kdy je let klienta opožděn, ale venku je nebe bez mráčku a počasí více než příjemné, si aerolinka může (ale také nemusí) důvody vymýšlet. Ke zpoždění letadla kvůli počasí mohlo dojít úplně někde jinde. Stručně řečeno: zpoždění mohlo nastat při tzv. rotaci letů. To znamená, že letadlo, kterým má cestující odlétat například z Prahy se musí nejprve na letiště dostat. A takové letadlo do Prahy nejprve letí z Osla, kde je v tu chvíli bouře a tudíž lety nemohou startovat a nabírají zpoždění. To se pak může promítnout i do následného letu a ačkoli se to nemusí na první pohled zdát, na vině zpoždění je opravdu počasí a cestující tak nárok na odškodné nemají.
Nicméně k informacím, jak to s letem opravdu bylo a zda aerolinky jen cestující netahají za nos, se běžní cestující jen těžko dostanou. Společnost Click2Claim však má nástroje, jak se k těmto informacím dopídit a tudíž doporučuje si podat žádost i v případě, kdy si klienti nejsou jisti, jak to u jejich letu skutečně bylo. Operátoři Click2Claim vše ověří a pokud zjistí, že nárok na kompenzaci klient má, vymůže ji pro něj.