Češi začali nakupovat letenky s předstihem a měnit tak trend nákupu letenek na poslední chvíli. Do karet jim hrají marketingové kampaně, které se spouští čím dál dříve. Ukazují to výsledky prodejů společnosti Letuška.cz za uplynulé září.
Ke konci tohoto měsíce totiž prodala Letuška.cz o 33 % více letenek s odletem v nadcházejícím roce než v září roku 2016 s odlety v roce 2017. Pouze 8,5 % prodaných letenek si cestovatelé pořídili během září s odletem v témž měsíci. Největší zájem byl o letenky na říjen až prosinec 2017 (26,06 %). Polovinu prodejů pak činily odlety v lednu až červnu 2018.
Kromě západních měst navštěvují Češi čím dál častěji i Dubaj nebo Bangkok
„Zákazníci reagují na pokles ceny letenek a samozřejmě plánují dovolené výrazně předem. Jednou z dalších příčin vidíme i v odpovědi na marketingové kampaně, které spouštíme čím dál dříve,“ říká Josef Trejbal, ředitel letenkového portálu Letuška.cz a doplňuje: „Mezi cílovými destinacemi dominuje u Čechů Londýn, Paříž, Amsterdam, Brusel, Barcelona, Moskva, Dubaj, Bangkok nebo Kyjev.“