Osmnáctiletý mladík z Klecan u Prahy se stal během uplynulé sezóny formule 4 jedním z největších překvapení celého světa motorsportu. Tom Beckhäuser nikdy neseděl za volantem takto rychlého stroja, prakticky nikdy nezávodil, pokud nepočítáme pár amatérských závodů ve Fordu Fiesta. Najednou se však pro Českou republiku zrodila nová hvězda.
Jak hodnotíš uplynulou sezónu v F4?
Byl to pro mě obrovský úspěch. Protože přesto, že jsem nastoupil s nejméně zkušenostmi ze všech jezdců z celého mistrovství, vlastně s žádnou zkušeností, tak jsem byl schopný předjet jezdce, kteří na tom byli v tomto ohledu mnohem lépe.
Jak moc náročné bylo zapadnout do závodního kolotoče?
Měl jsem toho hodně co dohánět. Ale už jsem dosáhl bodu, kdy se ve světě motorsportu cítím jako doma.
Bylo cítit, že jsi nezávodil na motokárách, jako většina tvých soupeřů, ale šel jsi do toho „po hlavě“?
Samozřejmě, ty zkušenosti tam strašně chybí. Je to asi jako jít na střední ze základní školy. Ale jsem strašně moc motivovaný to všechno dohnat a všechny porazit.
Na co vlastně jezdec během závodů myslí, může si dovolit i jiné myšlenky, než na trať a dění kolem?
Občas je těžké vyblokovat nerelevantní myšlenky. Ale jinak se závodník na sto procent soustředí na to, co se děje na trati.
Co další sezóna, s jakými ambicemi do ní půjdeš?
Do další sezóny jdu s tím, abych ukázal, co všechno jsem se za poslední rok naučil a začal co nejdříve bojovat o pozice na pódiu.
Kam bys to chtěl jako závodník dotáhnout, kde je tvoje meta?
Je to zcela jednoduché. Nebudu spokojen, dokud nebudu mistr světa formule 1.
Samozřejmě mi hodně pomáhá moje rodina tím, že za mnou stojí na sto procent. Také týmy jako CRAM Motorsport a Mücke Motorsport ze mě udělaly závodníka, kterým jsem dnes. Během celé sezóny mě také doprovázel Jan Charouz, který mi dával všechny své zkušenosti z motorsportu k dispozici. Asi nejdůležitější pomoc, co jsem měl a také budu mít v budoucnosti, je spolupráce s Antonínem Charouzem a jeho týmem.
Jaká pauza? Už se připravuji na další mistrovství F4 UAE, kterí se odehrává přes zimu. A hned na to, začně připrava na další italské a německé mistrovství F4.
A teď ruku na srdce. Neměl jsi myšlenky to v úvodních závodech zabalit?
Upřímně, já jsem do toho šel s tím, že to udělám na sto procent, nebo vůbec. Takže není cesty zpět. Také věřím, že Antonín Charouz a jeho tým dělají maximum pro to, aby se ze mě stal úspěšný závodník.