reklama

Získáte ty správné lidi nabídkou benefitů?

reklama

Firmy ve snaze získat nové zaměstnance rozšiřují nabídku benefitů. Je to ale ta správná cesta? Lze získat nabídkou benefitů ty správné lidi? Benefity jsou z pohledu zaměstnanců důležité, zaměstnavatelé by měli ale zvážit, jaké nabídnout.

Míra nezaměstnanosti i v říjnu nadále klesala, aktuálně na novou rekordní úroveň 3,6 % a česká ekonomika jede na plné obrátky. Tlak na zaměstnavatele roste, pro udržení zaměstnanců a získání nových navyšují mzdy a rozšiřují nabídku benefitů. To je ale někdy dvojsečná zbraň – řadu lidí motivuje ke změně místa, ale jde často o ty, kteří uslyší hned na další lepší nabídku. Dobré platové podmínky a benefity jsou jistě dobrým tahákem, ale k udržení kvalitních lidí samy o sobě nestačí.

„Široká nabídka benefitů je v současné době ‚v kurzu‘, ale zkušení HR profesionálové, kteří uvažují v dlouhodobé perspektivě, varují, že pro udržení kvalitních zaměstnanců je třeba něco jiného,“ říká Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz. „To neznamená, že benefity je třeba zavrhovat – jen uvážlivě volit, jaká nabídka nám pomůže přilákat ty správné zaměstnance a motivovat je k lepším výkonům. Ale především dnes doba vyžaduje budování tzv. employer brandu – značky, jejíž renomé táhne.“

Dobré platové podmínky a velká nabídka benefitů přilákají řadu lidí, ale k jejich udržení a budování pozitivní image firmy samy o sobě nestačí. Slušné mzdy jsou totiž brány v současné době jako samozřejmost. V případě, že jsou zaměstnanci dobře zaplaceni, ale přetíženi, přestávají být ve své práci efektivní, hrozí i vyhoření či odchod. Trendem na poli employer brandu je tak posilování rovnováhy pracovního a soukromého života, známého pod anglickým názvem work-life balance.

Tím, že zaměstnavatel klade důraz na volnočasové aktivity svého zaměstnance, podporuje jeho pracovní výkonnost a zlepšuje i jeho přístup k firmě. Zaměstnanec tuto péči o zdraví a volný čas navíc vnímá mnohem intenzivněji než svůj plat. To samé platí u benefitů, které podporují kariérní i lidský rozvoj zaměstnanců – přístup ke kvalitnímu vzdělávání i poskytnutí času na jeho absolvování, rozšiřování expertních znalostí lidí, to jsou trumfy, které přesvědčí.

„Důležitou roli v tom, zda lidé chtějí ve firmě setrvat dlouhodobě, hraje i atmosféra na pracovišti a kultura dané společnosti. A právě to může management firem a HR oddělení značně ovlivnit,” říká Zuzana Lincová. „I volba podporovaných benefitů může k atmosféře ve firmě přispět kladně – společné sportovní nebo CSR aktivity pomohou posílit neformální vazby, a často i uvolnit napětí ve vztazích na pracovišti.”

Výhody sportování se spolupracovníky zdůrazňuje také Petr Salomon, odborník na sportovní marketing. „V kolektivních sportech se vždy vyhrává i prohrává společně, celý tým jde za stejným cílem. To pracovní kolektiv samozřejmě utuží,” uvádí Salomon, který je zároveň spoluzakladatel platformy Týmuj.cz, přes kterou si lidé organizují společné sktiivty.  Z celkového počtu takřka 170 tisíc registrovaných uživatelů tvoří týmy spolupracovníků 12-15 %, od začátku letošního září ale tempo jejich registrací roste a podíl firemních družstev se blíží jedné pětině.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama