Tradiční testování na slavný závod v Daytoně ukázaly na velmi zajímavou skutečnost. Sedm zkoušek a jedna testovací kvalifikace potvrdila názory některých odborníků. Jasně totiž dominovaly prototypy značky Cadillac.
Mluvit o náhodě by bylo nesmyslné, protože taková auta byla ve startovním poli hned čtyři. Přitom Cadillac DPi V.R je na tratích stále ještě nováčkem, debut si odbyl teprve loni na šampionátu IMSA WSC. Jenomže hned od začátku bylo jasné, že má obrovský potenciál. Když započítáme i čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně speciál na podvozku Dallara LMP 2 byl nejrychlejší v sedmdesáti procentech všech závodů v sezóně. A to už je hodně slušná porcička.
Během testů zajel v Daytoně nejrychlejší kolo celého víkendu bývalý pilot Formule 1 Felipe Nasr za volantem Cadillacu DPi. Tým Whelen Engineering Racing bude mít velkou sílu i v hlavním závodě. Kromě zmíněného Brazilce do kokpitu usednou Američan Eric Curran a Brit Stuart Middleton. Konkurence v podobě dalších Cadillaců byla stejná, tím spíš, že se pěkně seřadily za nejlepším Nasrem. Páté a šesté místo pak braly prototypy Acura DPi navrátilce do seriálu supersportů, tedy týmu Penske.
Naopak za očekáváím zatím zůstávají dva borečci ze slavné Formule 1. Jak Fernando Alonso tak i Lance Stroll zůstali hluboko v poli poražených. „Stále ještě ladíme, jsme teprve na začátku. Určitě budeme rychlejší, věříme si na dobré umístění,“ má jasno španělský jezdec, který závodí v jednom z Ligierů JS P217 týmu United Autosports.
Foto: Facebook