V pražském Slovanském domě bylo včera veselo! Proběhla tam totiž slavnostní premiéra filmu Tátova Volha režiséra Jiřího Vejdělka, který i nyní vsadil na téma mezilidských vztahů. Do titulních rolí tentokrát obsadil Elišku Balzerovou a Taťánu Vilhelmovou, s níž spolupracoval poprvé.
„Táňa je samozřejmě nejenom velice talentovaná herečka, ale i profesionálka. Tahle role pro ni byla těžká v tom, že jsem po ní chtěl výraz, který je pro ni netypický. Je to herečka temperamentní, razantní a dokáže být chladná – to už diváci viděli. A tady v Tátově Volze je to takový příjemný motýlek, který má hodně starostí, přitom se dokáže postarat i o maminku, když je potřeba, a dokáže řešit věci, které jí osud přináší, s neuvěřitelnou vnitřní silou,“ pochvaloval si spolupráci režisér Vejdělek.
Také tentokrát se na filmu podílel i autorsky. Scénář napsal spolu s Ivou Jeřábovou a chtěl vytvořit dílo, které by se odlišovalo od jeho předchozí tvorby. „Snažím se, aby každý film byl nějakým způsobem jiný, než ty předcházející. Ale i v Tátově Volze diváci můžou očekávat to, co jim dávám v jiných filmech, a to, že je to o mezilidských vztazích, o vztazích v rodině, i vztazích milostných a že na to nahlížím jak s určitým soucitem k postavám, tak s určitým nadhledem a humorem. Takže v tom je Tátova Volha podobná předcházejícím snímkům, ale jdeme na to úplně jinak. Je to road movie, takže se tam hodně jezdí ve veteránu. Diváci můžou určitě očekávat znovu, jak je u mě doufám tradicí, fantastické herecké výkony a samozřejmě taky krásné záběry na českou krajinu,“ řekl k novému tvůrce filmu.
A jak se vůbec zrodil název nové komedie? „Tak se už jmenoval původní text, který mi ukázala scénáristka Iva Jestřábová a já jsem rád, že to nepojmenovala třeba Tátův Fiat, protože by to byl jednak horší název a jednak by se mi v tom autě mnohem hůř točilo. Volha má tu výhodu, že je to auto prostorné a vejdou se tam nejen herečky, ale i část štábu. Jen pan zvukař musel jezdit vzadu v kufru,“ uvedl režisér a dodal: „Veterán může být prototypem totalitního období, ale tady v tomhle filmu to tak není, protože tatínek si ho vyfešákoval a udělal ho tak, aby bylo co nejvíc podobné americkým fárům, co brázdily v padesátých a šedesátých letech dálnice v Americe. Proto jsme si nechali auto speciálně vyrobit, aby mělo tento recesní a přitom fešácký zjev.“
Režisér také věří, že jeho filmová novinka sklidí stejný úspěch jako jeho předešlé populární snímky Ženy v pokušení nebo Václav. „Já mám očekávání taková, aby se to v první řadě líbilo teď v sálech lidem, kteří nám s filmem pomáhali – štábu, hercům, investorům. A pak bych si samozřejmě přál, aby Tátova Volha měla co nejvíc spokojených diváků. Chtěl bych dosáhnout toho, aby si diváci uvědomili, že i český film může být udělaný poctivě, s plným nasazením, že jsou tady štáby a herci, kteří do toho nejdou s nějakým kalkulem a že to nějak ošulí. Tohle bych já nedopustil a chtěl bych, aby Tátova Volha byl takový film, na kterém diváci ucítí tu poctivost a nasazení, s kterým jsme do toho všichni šli,“ přeje si Jiří Vejdělek.
Na premiéře dále nechyběla Eliška Balzerová, Jana Plodková ani Tatiana Vilhelmová, která se však celý večer bujarým oslavám raději vyhýbala. „Táňa se těší, jak to s vámi roztočí na baru, musíte ale opatrně, protože drží půst. Bude to pro ni těžký úkol vydržet,“ vtipkoval před plným sálem režisér.
Foto: Herminapress