Oborová zdravotní pojišťovna vydá na preventivní péči o zdraví svých klientů bezmála dvojnásobek toho, kolik umí v průměru jednomu člověku poskytnout celý systém zdravotního pojištění v České republice. OZP navíc čerpaní benefitů maximálně usnadňuje prostřednictvím cílených investic do toho, aby její elektronické aplikace, určené nejen pro proplácení prevence, byly co nejjednodušší na ovládání.
„V investicích do prevence našich klientů se Oborová zdravotní pojišťovna dlouhodobě řadí mezi ty nejsilnější na našem trhu,“ říká Mario Böhme, vedoucí obchodního odboru Oborové zdravotní pojišťovny. „Pokud bychom zprůměrovali výdaje všech zdravotních pojišťoven na všechny klienty, pak OZP investuje do prevence svých pojištěnců téměř dvojnásobek. A například v porovnání s Všeobecnou zdravotní pojišťovnou věnujeme každému našemu klientovi na prevenci výrazně víc než dvakrát tolik peněz co VZP,“ vypočítá Böhme.
Böhme také zdůrazňuje, že se OZP snaží čerpání benefitů maximálně usnadňovat. „Lidé mají stále za standard, že pokud si chtějí nechat proplatit něco ze svého zdravotního pojištění, musejí se vydat na cestu na pobočku, tam vystát frontu a nakonec doufat, že úspěšně projdou testem zvaným ´Vyplň kilometr dlouhou žádanku´. Je to proto, že se tak chová dominantní pojišťovna. Jenže takto to standardní není. U OZP stačí, když třeba cestou domů ve vlaku v naší aplikaci vyfotíte účtenku například za nákup lyžařské helmy. A to je celé. Do několika dní pak od nás máte peníze proplacené na svém účtu,“ vysvětluje Böhme.
Náklady na preventivní programy na jednoho pojištěnce nyní v České republice činí v průměru za všechny zdravotní pojišťovny 54 korun na člověka. Oborová zdravotní pojišťovna investuje do prevence v přepočtu 90 korun na člověka, což ji aktuálně řadí na druhé místo za Zaměstnaneckou pojišťovnou Škoda. Zmíněná Všeobecná zdravotní pojišťovna vydává na prevenci na jednoho svého pojištěnce 39 korun za rok. Vyplývá to z přehledu základních ukazatelů o činnosti, které zdravotní pojišťovny pravidelně zveřejňují.
Oborová zdravotní pojišťovna také v minulém roce začala aktivně nabízet preventivní vyšetření přímo na náměstích měst či v obchodních centrech. Preventivní vyšetření zraku, podezřelých pigmentových znamének nebo třeba krevního tlaku takto nabídla více než pěti tisícům lidí, a to nejen z řad klientů OZP.