Průvodce budoucností aneb Jak si užít globální krizi je to, co potřebujete, abyste v záplavě negativních zpráv a alarmujících informací o vyhlídkách lidstva definitivně nepodlehli skepsi. Průvodce budoucností je totiž přiměřeně optimistická zpráva o 21. století. Lék na blbou náladu.
„Ve skutečnosti se nám totiž daří ve většině ohledů stále lépe. Průvodce budoucností přináší řadu argumentů pro naději na lepší budoucnost. Ale taky ukazuje, že nám hrozí množství rizik, řada z nich dosud málo viditelných. Tenhle optimisticko-pesimistický paradox je vlastně docela normální. Moderní doba se v krizi totiž nachází v podstatě pořád,“ shrnuje autor Jan Müller, ředitel online magazínu Flowee.
Pozoruhodná novinka z nakladatelství Mladá fronta s nadhledem rozebírá současný prudký technický a společenský vývoj, který je ale v podstatě jen opakováním historie podle určitých schémat. „Nové je jen to, na co už se zapomnělo,“ píše se v knize v souvislosti s tím, že čím dál větší síla technologií, virtuálních realit a všudypřítomného marketingu nám zrcadlí potřebu mít v životě pevné kořeny, vracet se do přírody a pěstovat vztahy se svými nejbližšími. Průvodce budoucností nabízí pohledy předních světových intelektuálů, vědců a novinářů. Čtenář tak vidí v souvislostech hlavní trendy. A sám si může odpovědět na otázku, jak se svět vyvíjí.
V závěru své knihy Jan Müller definoval osmnáct paradoxů globální krizečili osmnáct důvodů pro naději ve světlé zítřky. Inspirativní čtení, obzvláště před vstupem do nového roku 2019! Například: „Díky záplavě negativních zpráv jsme si pocit globální krize ochočili a už nás nevzrušuje. Hollywood nám připravil tolik spektakulárních apokalyps, že záběry na hroutící se sochu Svobody jsou už klišé́. Zvykáme si na to, že svět se díky technologiím brutálně rychle mění – a my se měníme s ním. Přestože máme tisíc důvodů šíletz tisíce rizik, obvykle své́ dny trávíme se snesitelnou mírou stresu. To samo o sobě je důvodem k vyznamenání.“
Průvodce budoucností aneb Jak si užít globální krizi je první knihou z edice Flowee. Novýonline magazín Flowee, v jehož čele Jan Müller stojí, má motto „Médium nového světa“. Každý měsíc navštíví několik set tisíc čtenářů, aby se inspirovali v hledání zlaté střední cesty v současné éře chaosu, stresu a informační exploze. A tato témata Flowee rozšiřuje úspěšně do celé společnosti například díky masivní billboardové kampani se slogany jako 2018-EU=1948, „Máma není doma. Youtube jo.“ „Co takhle dát si digitální detox“ nebo „Taxikáři, uber.“
Flowee úspěšně rozvíjí projekty pro harmonický život v éře digitální revoluce – 29. září iniciovalo celostátní Denoffline, kterého se účastnili stovky osobností ze světa sociálních sítí i byznysu, a 13. prosincepořádáv prostorách Opero pod záštitou eurokomisařky Věry Jourové konferenci Ditevsiti.cz a Denoffline.cz.: konference o harmonii v éře digitální komunikace.