„Dejte do toho srdce! Sportovci měli olympiádu, všichni ostatní Fanouškiádu!“ Tak zněl podtitul jedinečné hry pro fanoušky, kterou připravila Česká spořitelna a v níž se bojovalo o zlaté medaile v celkové hodnotě 1 000 000 korun. Výherci zlatých medailí si navíc nemohli přát nic lepšího, než že jim je předají ti nejpovolanější – olympijští šampioni Aleš Valenta, Katka Neumannová a Mirka Knapková. Ti se ostatně do Fanouškiády sami zapojili.
Přestože všichni tři mají doma velkou sbírku těch nejcennějších kovů, aktivně podporovat sportovce a fanoušky se prostě musí. Sportovci fanoušky rozhodně potřebují a jejich podpora může pomoci i k lepším sportovním výkonům. V této soutěži šlo především o to, jak je kdo velký fanoušek a zde se ukázalo, že je takových opravdu hodně – do klání se aktivně zapojilo přes 200 tisíc lidí a kdybychom sečetli čas, který dohromady strávili na webové stránce, tak nám to dá dohromady téměř 5 let. „Je vidět, že i fandit se musí umět a ti nejlepší si své výhry v podobě medailí rozhodně zaslouží. Ještěže já tu svoji už mám,“ uvedl Aleš Valenta, který společně s Katkou Neumannovou a Mirkou Knapkovou předal vítězům medaile ze čtrnáctikarátového zlata a ještě se se všemi přítomnými utkal na bobové dráze.„Mám ráda, když se pasivní sledování sportu dá spojit se zajímavými aktivitami. Fanouškiáda mezi ně určitě právem patří. Je to skvělý nápad, obzvlášť teď, když se nejbližší olympiády nebudou konat v Evropě. Je tedy fajn, že se fanoušci mají kde „potkat“, podpořit sportovce v akci nejrůznějšími aktivitami i takto na dálku a ještě bojovat o medaile jako oni,“ doplnila Kateřina Neumannová.
Nový styl
Nejvíce srdíček (bodů) stihli nasbírat Václav Paclík, Tereza Bezděková a Kateřina Deseyve. „Naším cílem bylo přinést nový způsob, jak sledovat olympijské dění, pobavit se přitom a ještě něco vyhrát. Domnívám se, že konečná čísla hovoří za vše. Fanouškiáda se v průběhu her stala v podstatě takovou sociální sítí a centrem fandění a olympijskými hrami rozhodně nekončí,“ uvedl Tomáš Kolář, ředitel sponzoringu České spořitelny. Kromě hlavních výher v podobě zlatých medailí rozdělovala Česká spořitelna nejlepším fanouškům také produkty z oficiální olympijské kolekce Alpine Pro, domácí kina s LCD televizí, tablety či herní konzole.
Nejdůležitější čísla Fanouškiády:
- 70 230 aktivních hráčů
- 206 065 unikátních návštěvníků webu
- Téměř 5 let je čas, který strávili dohromady účastníci na stránce
- Přes 4 miliony TV diváků pořadu Fanouškiáda