reklama

O zdraví zaměstnanců pečuje stále více firem. Ty si mohou dovolit jenom minimální absence

reklama

Nejen kvalita pracovního prostředí, dostatečné finanční ohodnocení, ale také atraktivní benefity patří dnes k základním požadavkům zaměstnanců. A právě na benefity se dnes pohlíží daleko šířeji než dříve. Kromě těch, které jsou účelně zaměřeny pouze na pohodlí či prospěch zaměstnance, firmy poskytují častěji benefity, které jsou výhodné pro obě strany. Trendem jsou tzv. zdravotní benefity, ty ocení jak zaměstnanci, tak zaměstnavatelé, kterým pomáhají udržovat zdravou a fungující firmu. 

Správný mix zdravotních benefitů jako je stravování, pohyb a zdravotní péče, přispívá k lepšímu zdravotnímu stavu, nižší nemocnosti, a tím vyšší efektivitě práce i spokojenosti zaměstnanců. Firmy zaměstnancům v rámci benefitů nabízejí kromě čistého a kvalitního pracovního prostředí i nadstandardní lékařskou péči a preventivní lékařské prohlídky, ale také masáže, služby fyzioterapeuta nebo psychologického poradce. 

„Zaměstnavatelé si stále více uvědomují, že pouze zdravý zaměstnanec, který je fit, může kvalitně odvádět svojí práci. Navíc pokud kvůli pracovní neschopnosti vypadne některý či dokonce více členů týmu, mohou se v nynější době, kdy těžko obsazují některé pozice, dostat do situace, které ohrožují chod oddělení či celé firmy,“ říká Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz. 

Sportem k lepší fyzické i psychické kondici

Sport se dostává v oblíbenosti na první příčky benefitů. Firmy proto svým zaměstnancům nabízejí možnost pravidelného sportování, především prostřednictvím tzv. multisport kartiček nebo formou flexi passů, které nabízejí širší využití i směrem k dalším volnočasovým aktivitám. „Trend sportování vidíme i přímo ve firmách. Ve správě máme několik budov, kde se zaměstnanci mohou sportovně vyžít přímo v kancelářském areálu. Ojedinělá zde nejsou firemní fitness centra, tělocvičny nebo horolezecké stěny,“ říká Radek Škrabal, provozní ředitel a jednatel SSI Group, která spravuje několik velkých kancelářských objektů po celé ČR a dodává: „Vzhledem k tomu, že poskytujeme také úklidové služby, můžeme potvrdit, že stále více firem investuje do vyšší verze úklidových služeb zahrnující kvalitnější technologii a prostředky. Takovéto zdravé a čisté pracovní prostředí pak přispívá ke snížení nemocnosti a absencí.

Výživový poradce i psychohygiena

Na zdraví zaměstnanců se pohlíží celistvě, výjimkou proto nejsou ani výživový poradci, kteří pomohou se správným složením jídelníčku. Dále zaměstnavatelé často nabízejí čerstvé ovoce nebo zeleninu na pracovišti; nebo zdravé firemní snídaně či obědy. Podle portálu Platy.cz zaměstnavatelé nezapomínají ani na psychohygienu a odpočinek zaměstnanců. Často formou dovolené navíc, poukázkami na regenerační nebo relaxační aktivity a další.

Firmy pomáhají také s duševním zdravím

Společnost Accenture jako jedna z prvních připravila pro své zaměstnance inovativní program, který pomáhá řešit také psychické problémy zaměstnanců, a to za pomoci nejvyspělejších technologií i jejich kolegů.

„Naše společnost staví své hodnoty na tom, abychom byli pro své lidi nejen zaměstnavatelem, ale také zajímavým partnerem, který jim pomáhá i mimo čistě pracovní rámec a přispívá ke zvýšení kvality jejich života. Péče o duševní zdraví zaměstnanců je inovativní projekt, z něhož mohou těžit i zaměstnanci v České republice,“ říká Šárka Vránová, HR manažerka společnosti Accenture.

Lokální aktivity v ČR zahrnují asistenční program pro zaměstnance, který je jim k dispozici sedm dní v týdnu dvacet čtyři hodin denně. Také pravidelně pořádané workshopy zaměřené na oblast duševního zdraví. K dispozici jsou i on-line aplikace a chat. „V Accenture se snažíme vytvořit kulturu, kde si každý může promluvit o svém duševním zdraví a ví, jak pomoci kolegovi, který se potýká s problémy. Chceme umožnit lidem, aby dělali, co je pro ně správné, pokud jde o duševní pohodu. A technologie může být důležitým kanálem pro ty, kteří nejsou připraveni o svých problémech mluvit, stejně jako pro ty, kteří pracují mimo domov,“ uzavírá Šárka Vránová z Accenture ČR.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama