reklama

Malé vozy jsou tradičně hitem léta, nejvíce si je kupují začínající řidiči a senioři

reklama

Přestože je poslední roky největší zájem o velkoprostorové vozy typu kombi, SUV nebo MPV, zájem o malé vozy neklesá. Jen letos tvoří čtvrtinu celkových prodejů největšího českého prodejce ojetých automobilů AAA AUTO. Tyto vozy si nejčastěji pořizují mladí začínající řidiči a senioři, a to i díky nízké ceně. Průměrně za tyto vozy zaplatí 138 tisíc korun a rádi si připlatí za výbavu, a to i na úkor vyššího stáří vozu. Vyplynulo to ze statistik prodejce AAA AUTO za první pololetí letošního roku.

Jen v AAA AUTO se malých vozů s průměrnou cenou 138 tisíc korun prodalo téměř 6 tisíc. Zájem již tradičně sílí s příchodem léta. „Léto je spojeno se začátkem prázdnin, dovolenými i cestami na chaty a chalupy. V tuto dobu mladí lidé, studenti i senioři řeší potřebu automobilu. Většina z nich neprahne po větších autech, ale spíše sahají po menších vozech s nezbytným komfortem, jako je například klimatizace či u mladší generace propojení s telefonem pro poslech hudby a handsfree volání. Za nižší cenu si tak mohou pořídit auto s výkonnějším motorem a slušnou výbavou,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam patří i značka AAA AUTO. „Letošní rok poptávka po automobilech ještě zesílila díky půjčkám dostupným i pro mladou generaci,“ doplnila.

Malé vozy, o které je mezi ojetinami velký zájem, jsou nejčastěji značky Škoda (43 %), Hyundai (12 %) nebo Renault (5 %). Nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia (35 %) následovaná Hyundai ix20 (5 %) a i20 (4 %). 91 % těchto aut má benzinový motor, ale objevují se častěji i vozy s alternativním pohonem. „Tím se malé vozy liší od celkového poměru paliv, který i přes aféru dieselgate zůstává víceméně vyrovnaný,“ poznamenala Karolína Topolová. Průměrný nájezd je 87 912 km a věk 8,7 roku.

Pouze 5 % malých aut je v automatu a nejčastěji v motorizaci 1.2. Významně roste poptávka po komfortní výbavě, kdy je alespoň manuální klimatizace základem a nezbytností se začíná stávat i USB a bluetooth připojení. 58 % aut je ve verzi hatchback a 21 % má tempomat. Nejoblíbenějšími barvami jsou červená (21 %), modrá (19 %) a stříbrošedá (16 %).

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama