reklama

ADAC-GT-Masters v Hockenheimu: Nedělní body pro Salaquardu, v roce 2021 se v Mostě nepojede

reklama

Sobotní závod ADAC-GT-Masters vyhrál SSR-Porsche Němců Ammermüllera s Engelhartem stejně tak přesvědčivě, jako Rutronik-Audi švýcarsko-jihoafrické posádky Niederheuser-van der Linde v neděli. Body si z Hockenheimu po silném nedělním představení pilota Franka Stipplera odvezla i česká stáj ISR-Audi.

V rámci podniku představil klub ADAC svůj kalendář roku 2021. Mistrovství, kterému se poprvé dostane predikátu „Mezinárodní německý šampionát GT“ se v příští sezoně bohužel v Mostě již nepředstaví.

Sobota: Herberth-Porsche porazil dvě Rutronik-Audi

Také třetí podnik německého šampionátu ADAC-GT-Masters byl výborně obsazen a navzdory o stejný víkend pořádaných 24h v Le Mans přijelo do Hockenheimu 33 posádek. V první kvalifikaci byl překvapivě nejrychlejší Dennis Marchall na Audi R8 týmu Rutronik. To samo o sobě bylo jen střední senzací, pozorovatelé se spíše těšili na okamžik, až Němec po polovině závodu předá vůz své krajance Carrie Schreinerové. Bývalá pilotka F4 jistě nepatří mezi nejrychlejší – její tatínek ale celou show platí…

Za tímto smíšeným týmem se k letmému startu směli připravit „papírově“ mnohem silnější dvojice Engelhart/Ammermüller (SSR-Porsche 911), Renauer/Müller (Herberth-Porsche 911) a Niederhauser/Van der Linde na druhé Audině stáje Rutronik. Na Filipa Salquardu a jeho německého co-pilota Franka Stipplera čekal svízelný pochod směrem bodovaných míst – jejich ISR-Audi R8 se kvalifikoval jen jako 24.

Outsider Marschall bezchybně využil své startovní pozice a z prvního kola se vrátil jako první před oběma vozy Porsche 911. Mnohem hůře se dařilo Salaquardovi. V Motodromu musel v nastalé tlačenici do štěrku a z prvního kola se vrátil jen jako předposlední. Po 10 minutách byl závod ovšem přerušen a důvodem nebylo, že se ve stadionu právě „zahrabal“ Niels Lagrange. V první zatáčce se totiž uvolnila reklamní tabule, která musela být znovu připevněna!

Marschall pojal po přestávce re-start dobře, zkušený Christian Engelhart ho ale na dlouhé rovince před Parabolikou ze závětří předjel.  Než nastal čas výměn jezdců, znělo tedy pořadí na špičce Engelhart (Porsche), Marschall (Audi), Renauer (Porsche), Balboa (Lamborghini) a Bachler (Porsche). Salaquarda předal Stipplerovi na 27. pozici.

Michael Ammermüller převzal od Engelharta a udržel první místo. Také v týmu Rutronik-Audi udělali v této fázi všechno správně a Schreinerová vyjela na trať jako druhá před Švýcarkou Simonou de Silvestrovou, která převzala Bachlerův KUS-Porsche v jedinečném lakování ve vzpomínce na Stefana Bellofa. Stippler držel s „českou“ ISR-Audinou jen 28. místo.

O dvě kola později ztratila Schreinerová druhé místo vůči týmovému kolegovi, velmi agresivně jedoucímu Kelvinovi van der Lindemu, který vůz převzal od Patricka Niederhausera. Oba vozy na špičce poté v tomto pořadí dojely do cíle, přičemž 3násobný šampion Porsche-Supercupu Amermüller s přehledem řešil dění za sebou. O napětí se postaral spíše zápas o třetí místo, které Schreinerová nedokázala udržet. Jako první jí předjeli zkušená pilotka Indy500 de Silvestrová s a Nizozemec Steijn Schothorst, nakonec dojela jen 10.   

Výsledek sobotního závodu:

1. Ammermueller/Engelhart, SSR-Porsche

2. Niederhauser/van der Linde, Rutronik-Audi

3. Schothorst/Zimmermann, Grasser-Lamborghini

4. De Silvetsrová/Bachler, KUS-Porsche

5. Perera/Balboa, Grasser-Lamborghini

6. Marciello/Ellis, HTP-Mercedes

28. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi   

Neděle: Triumf celo-belgické equipy WRT

Po druhé kvalifikaci v neděli to pro českou stáj ISR vypadalo lépe, než v sobotu. Pamětník DTM Frank Stippler bývá v zásadě pomalejší, než Filip Salaquarda, Hockenheimring mu ovšem očividně sedl lépe, než mladšímu Čechovi a postavil svou Audi R8 na 12. pozici.

Úplně vepředu tentokrát stál Grasser-Lamborghini, ve kterém překvapil mlaďoučký Schothorst před Bortolottiho WRT-Audi, Götzově HTP-Mercedesem a Haaseho Land-Audi. V sobotu vítězný SSR-Porsche zajel pouze 20. čas.

Poleman Schothorst měl po letmém startu plné ruce práce s agresivním Bortolottim a oba se navzájem tak „zabavili“, že se na špičku dokázal propracovat po raketovém startu z 6. místa Van der Linde (Rutronik-Audi). Výborný start předvedl i Frank Stippler, držel nakrátko sedmou pozici a těsně před polovinou závodu předal Filipovi Salaquardovy svou ISR-Audi na výborné 8. pozici.

Před zmíněnými výměnami jezdců držel druhé místo za nedosažitelným Van der Lindem Němec Haase před Bortolottim. Když u všech vozů převzal druhý jezdec, vedl pořád ještě s přehledem Rutronic-Audi, který od Van der Lindeho převzal Patric Niederhauser. 4s za ním následoval Land-Audi, kde Rakušan Hofer převzal od Haaseho a na třetí pozici byl beze změny veterán Rolf Ineichen na Bortolottiho WRT-Audi. Stippler předal Salaquardovi relativně brzy, tato taktika týmu ISR ovšem nebyla obdarována úspěchem – Pražák se poté totiž ocitl pouze mimo bodů na 13. místě. 

Úřadující šampioni Patric Niederhauser a Kelvin van der Linde slavili po hodinové jízdě jasný úspěch a ani za nimi se pořadí na stupínku vítězů nezměnilo.

Filip Salaquarda se štěstím přestál zlou strkanici s Bachlerem a Keilwitzem v posledním kole a dovedl jediný českým týmem nasazený vůz v ADAC-GT-Masters vůz do cíle na bodované na 13. pozici. Možnost k dalšímu  zlepšení dostane stáj ISR již za dva týdny na Sachsenringu.

Výsledek nedělního závodu:

1. Niederhauser/van der Linde, Rutronik-Audi

2. Haase/Hofer, Land-Audi

3. Bortolotti/Ineichen, WRT-Audi

4. Gotz/Dontje, HTP-Mercedes

5. Schothorst/Zimmermann, Grasser-Lamborghini

13. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama