Vánoční obchodní sezóna se velmi rychle blíží a už teď je jasné, že bude nahrávat e-shopům, doručovacím službám i internetovým srovnávačům zboží. Řada obchodníků provozujících e-shopy se na sezónu už začala připravovat a zaměřuje se na skladové zásoby, vylepšení procesů spojených s logistikou a expedicí objednávek i na to, aby se reklama na jejich produkty zobrazovala správnému publiku. Shodují se na tom zástupci e-shopů firem Favi.cz, Lidl nebo Rohlik.cz. Více než kdy jindy bude letos pro e-shopy důležité být vidět na srovnávačích a nákupních rádcích.
Letošní sezóna bude pro e-shopy jednou z nejvýdělečnějších, protože se velká část nákupů přesune do online světa. „Celkový letošní obrat e-commerce byl se měl blížit k více jak 200 miliardám Kč. Pro některé e-shopy začala vánoční sezóna už v průběhu října. Optimalizují své kampaně na internetu, a zejména pak na srovnávačích a nákupních rádcích. I dopravci se už delší dobu připravují na zásadní navýšení kapacit a optimalizaci procesů, aby zvládli nápor objednávek přes internet,“ říká Jan Kriegel, manažer nákupního rádce Zboží.cz.
Podle něj je pro e-shopy letos naprosto zásadní, aby měly na srovnávačích a nákupních rádcích správně optimalizované kampaně, spárované produkty a aktuální informace o dopravě a výdejních místech. Na tyto informace zákazníci nejvíc dají, při výběru zboží. Kromě samotné ceny je nejdůležitější právě informace o dostupnosti produktu a výdejních místech, další velmi důležitý ukazatel při výběru jsou recenze, zkušenosti ostatních nakupujících s daným produktem či e-shopem.
Na trhu se vlivem koronakrize zvýšil počet e-shopů
Mnoho prodejců na nárůsty prodeje prostřednictvím online už začalo masivně reagovat a ti, kdo e-shop doposud neprovozovali, si ho narychlo zařídili. „Od začátku roku evidujeme na Zboží.cz přes čtyři tisíce nových e-shopů. Vidíme výrazné nárůsty i v kategoriích jako je kosmetika a drogerie, oblečení a móda nebo zdraví,“ říká Kriegel.
Nakupovat se bude elektronika i vitamíny
Prodeje podle Kriegela potáhne elektronika – mobilních telefonů, televizí, chytrých hodinek, náramků, dronů, kávovarů, dětských plastových pistolí a zbraní, bezdrátová sluchátka, dronů, herních konzolí, ale i knih a hraček. Obecně půjde o zboží, které si lidé mohou užívat i v pohodlí a bezpečí domova. „V souvislosti se současnou situací vidíme také rostoucí zájem o produkty podporující imunitu a zdraví. Tedy o různé vitamíny, doplňky zdraví i ochranné pomůcky. I ty se mohou stát součástí vánočních dárků,“ doplňuje Kriegel.