reklama

5 největších mýtů o krmivech pro psy a kočky

reklama

Dnešní doba nabízí mnoho zdrojů informací. Jedním z nich je internet a různá internetová fóra, na nichž by člověk odbornosti pohledal. Bohužel na základě toho pak vznikají různé mýty, a jinak tomu není ani u psího a kočičího krmiva. Mezi ty nejznámější mýty patří například, že krmivo ze supermarketu je kvalitní, ale i že by se granule a konzervy neměly míchat a mnoho dalšího. Mýty nám pomohl vyvrátit letitý odborník na krmiva psů a koček Martin Pučálka ze společnosti Krmiva Pučálka.

1)Kvalitní krmivo koupím v supermarketu

Tohle zní spíše jako věta z daleké budoucnosti. Aktuálně kvalitní krmivo a granule v supermarketu nekoupíte. Bohužel 10 kilový pytel krmiva pro psy za 199 Kč nemůže a není kvalitní. „Krmiva ze supermarketu se zaměřují pouze na nízkou cenu a za nízkou cenu není možné kvalitní krmivo vyrobit. Vyberte si skutečně specialistu na krmiva a u něj si vyberte to správné a kvalitní krmivo pro vašeho mazlíčka,“ doporučuje Martin Pučálka, odborník z Krmiva Pučálka. A přeci jen pokud se stane, že vám krmivo ze dne na den dojde anebo budete v zahraničí, na pár dnů raději zvolte čerstvé maso než konzervu či jiné krmivo ze supermarketu.

2)Konzervy a granule by se neměly míchat

Nikdo neví, kde tento mýtus vznikl, ale reálně není žádný obecný důvod, proč by se konzervy nemohly míchat. „Občas se najdou určitě individuální případy, kdy je lepší konzervy a suché krmivo nemíchat. Zejména pokud má pes potravinové alergie anebo velmi citlivé zažívání. V ostatních případech, ale k tomu není důvod,“ sděluje Pučálka. Často spíše smícháním získáte celou řadu výhod. Krmivo bude pestřejší, chutnější, lákavější a organismus díky tomu přijme více tekutin. Občasné přidávání konzervy je v pořádku, vyvarujte se ale trvalého vmíchávání, časem se může stát, že pes či kočka bude samotné granule pak odmítat.

3)Pes potřebuje krmivo speciálně určené pro dané plemeno

Máte francouzského buldočka a ve specializované prodejně hledáte krmivo přímo pro něj? Je to zbytečné. I přestože to některé značky nabízejí, jedná se primárně o marketingová kouzla. Více byste se měli zaměřit na kondici, stáří psa, ale i potravinové alergie a další důležité prvky, které hrají při výběru granulí značnou roli. „U krmiva se přeci jen zaměřujte pouze na složení a kvalitu surovin. Mezi velmi kvalitní krmiva patří značky Marp a Doxneo,“ doporučuje Pučálka. U svého psa spíše zjistěte fyzickou kondici, potravinové alergie či jiné faktory ovlivňující výběr krmiva.

4) Mému psovi stačí obyčejné granule

Bohužel nestačí. Chápeme, že někteří majitelé psů mají omezené možnosti v tom, jak kvalitní krmivo mohou psovi koupit. „Často se setkávám s tvrzením, že psovi stačí obyčejné granule, protože na nich prospívá dobře. Ano, jsou mezi psy výjimky, ale v drtivé většině případů platí přímý vztah mezi kvalitou života a kvalitou stravy. Právě ta má skutečně klíčový vliv na zdraví psa,“ sděluje Pučálka. Abyste si proto zpětně nemuseli vyčítat, že jste psa nekrmili vhodnými granulemi, zajímejte se o stravu vašeho mazlíčka už teď. Mnohem dříve, než dojde k návštěvě veterináře.

5) Musím striktně dodržovat krmnou dávku

Na obalu krmiva se obvykle píše doporučená denní krmná dávka. V té dávce ale není zahrnutý pohyb, kondice, věk, temperament anebo i roční období. Díky tomu všemu se může krmná dávka měnit. Pokud je pes velmi aktivní, provozujete s ním třeba některý ze psích sportů, jeho výdej energie bude enormní a na doporučené krmné dávce krmiva bude pravděpodobně hubnout. Opačný problém může nastat třeba v zimě (pokud máte psa v bytě nebo domě) za nepříznivého počasí budete trávit se svým mazlíčkem podstatně méně času venku a pohybu spíše ubyde. Pokud by pes dostával stejnou krmnou dávku jako v létě při velkém zatížení, bude na váze přibývat. „Doporučenou krmnou dávku na obalu tedy berte jako „startovací“. S ní začínejte a postupně ji upravujte podle toho, zda bude mít pes tendenci spíše hubnout nebo přibývat a také podle výdeje energie,“ uzavírá odborník na krmiva Martin Pučálka.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama