Foto: Divadlo Hybernia
reklama
Anička Slováčková má ráda žárlivost!
reklama
Úspěšný muzikál Iago končí svou druhou sezónu a stěhuje se na Slovensko. Diváci tak mají do května poslední možnosti, kdy toto výjimečné představení vidět. Projekt z pera Janka Ledeckého vznikl s velkou mezinárodní účastí. Své síly spojili herci divadla Hybernia spolu s hvězdami bratislavské Nové scény. Iaga pak v obou česko-slovenských metropolích režíroval slavný americký režisér Robert Johanson. A jak samotní umělci hodnotí muzikál podle Shakespearovy tragédie Othello?
Takové emotivní příběhy lákají diváky i v dnešní době, i když byly napsány několik staletí zpátky. „Lidské vlastnosti se v průběhu civilizace nemění, tím pádem to říká společnosti hodně dodnes. Janek to navíc aktualizoval, z Iaga udělal hlavní postavu, která k lidem promlouvá jako vypravěč,“ říká zpěvák Milan Peroutka. Ten si zahrál roli fešáka Cassia.
Iago dokáže svými intrikami a manipulací ničit lásku i životy. S jednotlivými postavami si hraje jako s šachovými figurkami a každému dopředu určí jeho tah. Takoví lidé neexistují jenom na divadelních prknech, ale chodí i mezi námi. „Před intrikami raději zavírám oči, když je vytuším. Ale někdy to dolehne, obrátí se vnitřní úhel pohledu a mě připadá, že všechno je špatně. Prostě procitnutí. To u mě funguje i ve vztazích. Co vidět nechci, tak to nevidím,“ říká Peroutka s tím, že řevnivost v divadelním kolektivu si nepřipouští.
Největší obětí Iagových lží je postava Desdemony. I tady přijde mladá Othellova manželka nakonec o život a to přímo rukou svého chotě. Škrcení na pódiu musela snášet Dominika Richterová, Lucie Černíková i Anna Slováčková. „Desdemona je jednou z rolí, kterou si podle mě každá žena přeje, o to větší respekt jsem z ní měla a pořád mám,“ říká Slováčková o jedné z nejslavnějších divadelních postav. Shakespearovský příběh znala už ze studií a těšila se, až si takovou roli zahraje po svém.
Zkoušky i představení si užívala, i když má za sebou desítky škrcení. Naštěstí se nikdy žádný z jejich hereckých partnerů, ať už to byl Tomáš Novotný nebo Peter Střenáčik, nerozvášnil natolik, že by ji opravdu přidusil. „Oba jsou strašně opatrní. Každý se k tomu jinak postavil, jinak to pojal, ale nikdy mě nezačali opravdu škrtit,“ říká zpěvačka o dramatické scéně.
A snesla by Slováčková žárlivého partnera po svém boku? „Snesla, ale odsamsad posamsad! Nesmí to být žádný žárlivec, který to uškrtí. Já mám ráda, když jsou lidé do jisté míry žárliví, ale do míry, kdy si to někdo vyčítá. Spíš taková zdravá žárlivost,“ popisuje. Po skončení muzikálu se bude Anička věnovat hlavně sólové kariéře a své kapele The Primers. „Budeme vydávat další videoklip, snad to stihneme do půlky léta.“
Diváci mají na jaře poslední večery, kdy lze muzikál zhlédnout. Nejbližší termíny jsou 15. a 16. 3., dále 12. a 13. 4. Závěrečný víkend s Iagem se bude konat v květnovém víkendu ve dnech 10. a 11. 5., na které se připravuje i speciální rozlučkové překvapení. Detaily najdete na stránkách http://www.hybernia.eu/program-divadla. Po velkolepém rozloučení se muzikál zaslouženě přesune k našim sousedům, kteří ho netrpělivě očekávají.
Slovenští fanoušci už takto museli na Iaga čekat o několik měsíců déle, než bylo původně v plánu. „Obě scény se měly střídat po sezóně, ale pro úspěch v Divadle Hybernia jsme se domluvili, že u nás ještě jednu sezónu zůstane a až teď odjíždí do Bratislavy,“ vysvětluje ředitel a výkonný producent divadla Michal Mückstein a popisuje spolupráci. „Toto představení jsme vyprodukovali společně s Novou scénou Bratislava, kde se Iago hrál. U nás se následně hrál od září 2017. Dokonce u nich hrála Karolina Gudasová, která pak působila v Hybernii. U nás zase hostovala v roli Othella slovenská hvězda Lukáš Adamec a v Bratislavě jsem si vybral i Dominiku Richterovou, která u nás Desdemonu hraje dodnes.“
Do května se mohou diváci těšit na výkony Janka Ledeckého, Petra Vondráčka, Ditu Hořínkovou, Láďu Korbela, Alžbětu Stankovou, Dashu, Markétu Poulíčkovou, Michala Novotného, Bořka Slezáčka, Martina Poštu nebo Moniku Sommerovou.
reklama