Vítězství v taneční soutěži StarDance, vydařený autorský singl, výrazné televizní a divadelní role… Úspěšný mladý muž Zdeněk Piškula se rozhodl zdolat další výzvu! Společně s partnerkou Simonou Lewandowskou a partou dalších
7 dobrodruhů chtějí letos v srpnu podpořit školu v Himalájích překonáním vlastních sportovních limitů.
Jízda na motorkách k ledovcovému jezeru Pangong – 170 km a 12 hodin v sedle. Dva dny raftingu na největších vlnách řeky Indus z vesnice Nimo do Khatze. Čtyřdenní trek se závěrečným pokusem o zdolání hory Stok – Kangri vysoké
6 153 m.
Tři náročné výzvy, k jejichž splnění může kdokoliv Zdeňka motivovat a zároveň pomáhat dobré věci. Stačí si na něj před každou výzvou vsadit, jestli to dá. Pokud ano, vsazená částka se stane darem himalájské škole, stejně jako peníze věnované účastníky výpravy. Pokud ne, dar bude vrácen nebo přesunut k další výzvě.
„Benefiční himálajská výzva kombinuje dvě věci, které mě baví – adrenalin a charitu. V Malém Tibetu si sáhnu na dno, o tom jsem přesvědčený. A právě na to se těším, protože cítím, že toto dopadnutí na dno mne vždy posílí. Poznám nové lidi, novou krajinu, nový způsob života a to mě nabíjí! Když se dají tyto věci spojit s pomocí druhým, tak je to přeci ta nejlepší cesta. Doufám, že lidi bude bavit, co budu během cesty přidávat na můj Instagram a Facebook, a tím pádem se do pomoci zapojí s námi. Tato forma charitativní činnosti je po světě běžná, ale u nás je to něco nového, věřím, že se Češi chytí!“říká Zdeněk Piškula, který se do výzvy zapojí spolu se svojí partnerkou Simonou Lewandovskou od
6. srpna.
Benefiční himálajskou výzvu organizuje česká neziskovka Brontosauři v Himálajích, dlouhodobě pomáhající obyvatelům vesnice Mulbekh v Malém Tibetu. Primárním cílem je rozvoj tamní školy Spring Dales Public School. Nový ekologický kampus pro 350 dětí zajistí moderní vzdělávání s inspirací v Buddhově učení a za finančně dostupných podmínek lidem všech sociálních vrstev.
Brontosauři v Himálajích dosud získali 12 milionů Kč od 5 organizací, postavili nové školní třídy a internát, takže se počet dětí ve škole zvýšil z 80 na 240 a studenti dosáhli nejlepších studijních výsledků z okresu Kagril.