Pouze necelá čtyři procenta Čechů mohou využívat výhod práce z domova. Oproti zemím západní Evropy to je dvakrát až čtyřikrát méně, a Česká republika je na tom z hlediska povolování „Home Office“ podle statistiky Eurostatu také hůře než průměr Evropské unie, který činí pět procent. Hlavním důvodem je obava firem z nízké pracovní morálky zaměstnanců a udržení jejich vysoké výkonnosti. „Takové obavy jsou ale v době digitálních technologií zcela liché,“ upozorňuje Ondřej Šťovíček, produktový manažer společnosti Easy Software, dodavatele populárního nástroje pro projektové řízení Easy Project.
„Pokud se zaměstnavatel obává, že umožněním práce z domova ohrozí výkonnost zaměstnance, měl by si zajistit účinnou kontrolu. Lidé, kteří využívají Home Office, nemusí nutně dodržovat konkrétní pracovní dobu, důležité jsou výsledky jejich práce,“ říká Šťovíček.
Především jde o plnění termínů a odevzdávání práce v tom rozsahu, jaký stanovil zaměstnavatel. „Na to stačí sofistikované online nástroje projektového řízení, jako je náš Easy Project. Vedoucí projektu v něm nastaví základní parametry a zadává jednotlivé úkoly zaměstnancům s přesnými termíny. Systém pak jednotlivé pracovníky upozorňuje formou e-mailů na blížící se uzávěrky,“ vysvětluje Šťovíček.
Díky snadnému nastavení a připraveným šablonám je Easy Project vhodný pro všechna odvětví. Od IT a software přes služby a výrobu až po školství a státní sféru. V každém odvětví má mnoho úspěšných implementací od malých až po ty největší hráče. Jedná se o skvělé řešení pro malé i velké týmy nebo celou firmu. „Využije jej například i jednotlivec, pokud se pustí do tak složitého projektu, jakým je stavba nebo rekonstrukce domu,“ podotýká Ondřej Šťovíček. K úkolům je možné připojit otevřené dokumenty na sdíleném disku tak, aby lidé z týmu mohli pracovat společně. A video chaty, které ve stále větší míře nahrazují běžné “zasedačkové” porady.
Nová verze Easy Projectu pro rok 2019 navíc nabídne tzv. Lite verzi, která umožní tento nástroj ihned používat bez zdlouhavého nastavování. Easy Software toto řešení uvede na trh letos v únoru. „Věřím, že jím přesvědčíme další české firmy, aby přešly od neefektivního řízení prostřednictvím excelových tabulek nebo lístečků k modernímu projektovému managementu,“ říká Ondřej Šťovíček. Podle loňského průzkumu společnosti TREXIMA nabízela možnost práce z domova pouze čtvrtina až třetina českých firem. Přitom jde o benefit, který adepti na zaměstnance přímo vyžadují. Proč se tedy zbavovat konkurenční výhody a odmítat Home Office, když je po něm taková poptávka?