Tři týdny dostali fanoušci rychlých strojů, aby si trochu odpočinuli. Přesně tolik času totiž uplynulo od poslední zastávky v Silverstone a dalším dílem šampionátu FIA Formula 2 na Hungaroringu. Další díl i z českého pohledu zajímavé skládanky se koná už tento víkend, tedy od 27. do 29. července.
Samozřejmě ani tentokrát nebude u cirkusu jménem Formula 2 chybět historicky první česká stáj v seriálu. Charouz Racing System si zatím vede nad očekávání dobře, v průběžném hodnocení týmu se drží na skvělé třetí příčce. A kdo ví, třeba bude v konečném účtování ještě lépe. Včetně maďarské zastávky zbývá do konce sezóny ještě pět závodních víkendů. Ve hře je tak pořádná porce bodů.
Očekávání týmů jsou velká. Tím spíš, že jak Antonio Fuoco, tak i Louis Delétraz mají v poslední době skvělou formu. Vždyť dokázali bodovat v jedenácti po sobě jdoucích závodech. Pro italského bombarďáka z juniorské akademie Ferrari je z toho zatím fantastické páté místo, jeho švýcarský kolega se drží na osmém.
Jisté však je, že Charouz Racing System nečeká v Maďarsku žádná procházka růžovou zahradou. Nad celou Evropou se drží velmi horké počasí, což znamená nejen prověrku lidských sil, ale také techniky včetně například pneumatik. Vše si poprvé zkusí v rámci pátečního tréninku, v sobotním 37 kolovém závodě ani nedělním sprintu na 28 okruhů už nebude na chyby místo. Každá se už bude nemilosrdně trestat.
Majitel týmu, Antonín Charouz, řekl: „V Maďarsku určitě chceme navázat na naše úspěchy z předešlých závodů. Víme, že jsme na tom momentálně dobře, ale stejně tak si uvědomujeme, že musíme neustále tvrdě pracovat. Formule 2 není snadný šampionát a my víme, kde má tým i jezdci prostor se zlepšovat.“
Šéf týmu, Bob Vavřík, řekl: „Jedním z velkých otazníků následujícího víkendu je velké teplo, kterému zřejmě budeme čelit. Mohlo by to mít vliv na výkon. Ale samozřejmě chceme uspět, podmínky budou pro všechny týmy stejné.“
Louis Delétraz řekl: „Chytil jsem dobrý závodní rytmus a v tom bych chtěl pokračovat i v Maďarsku. Hungaroring je trať, na které musíte být velmi přesní a stále koncentrovaní. Jedna chyba znamená, že kolo prostě nezajedete rychle.“
Antonio Fuoco řekl: „Bylo by super navázat na úspěšné podniky. Ale víme, že to bude těžké. Pro celý tým to bude prověrka, všichni si sáhneme až na dno.“