Těžko posoudit, co tomuhle výsledku řeknou návštěvníci českých kin, či diváci České televize, když se film Anděl páně 2 stal nevýdělečnějším filmem od vzniku České republiky a film Lída Baarová byl nejsledovanějším televizním snímkem za posledních deset let.
Paradoxem je také fakt, že ačkoli se film Masaryk stal v historii předávání Českých lvů rekordmanem (ze čtrnácti nominací byl úspěšný ve dvanácti), je to film, který ještě nikdo z filmových fanoušků a návštěvníků kin neviděl. Jeho premiéra je totiž naplánována na 9.března 2017, tedy na den kdy zemřel Jan Masaryk. A když už jsme, v přeneseném slova smyslu, u té neviditelnosti, vyjma jeviště a před fotostěnou nebyl na slavnostním večeru pomalu vidět ani představitel hlavní role Jana Masaryka, Karel Roden. Ten přišel do Rudolfína zadním vchodem a tím pádem zklamal nejen mnoho svých příznivců, ale také filmových fanoušků čekajících před vchodem hlavním.
Filmem, který si odnesl (alespoň) dva České lvy (hlavní ženský herecký výkon a vedlejší ženský herecký výkon) byl jeden z nejméně navštěvovaných snímků loňského roku – Já Olga Hepnarová. Jeho celková návštěvnost dosáhla v roce 2016 na „úctyhodných“ 42 394 návštěvníků, přičemž tržby nakonec skončily na částce 5 125 399 Kč. Jen pro srovnání: Anděla páně 2 – shlédlo do konce roku 2016 (tedy za jeden měsíc) 913 767 diváků a celkové tržby se vyšplhaly na 110 385 631 Kč.
Snad tedy jediným zaslouženým vítězem slavnostního večera, udílení Českých lvů v pražském Rudolfínu, se staly Adéla Banášová, která se spoluautorem scénáře Liborem Boučkem vytvořila slušnou a zábavnou kulisu, zachovávající alespoň zdání, že všechno je tak nějak v pořádku a Eva Zaoralova s Jiřím Bartoškou, kterým byla udělena cena za mimořádný umělecký přínos českému filmu. Dlouho trvající potlesk ve stoje si jistě zasloužili.
Foto: Herminapress