reklama

Diváky milovaný Anděl Páně 2 či obdivovaný film Lída Baarová na Českého lva nedosáhli. Většinu Lvů přisoudili akademici filmu Masaryk

reklama

Těžko posoudit, co tomuhle výsledku řeknou návštěvníci českých kin, či diváci České televize, když se film Anděl páně 2 stal nevýdělečnějším filmem od vzniku České republiky a film Lída Baarová byl nejsledovanějším televizním snímkem za posledních deset let.

Paradoxem je také fakt, že ačkoli se film Masaryk stal v historii předávání Českých lvů rekordmanem (ze čtrnácti nominací byl úspěšný ve dvanácti), je to film, který ještě nikdo z filmových fanoušků a návštěvníků kin neviděl. Jeho premiéra je totiž naplánována na 9.března 2017, tedy na den kdy zemřel Jan Masaryk. A když už jsme, v přeneseném slova smyslu, u té neviditelnosti, vyjma jeviště a před fotostěnou nebyl na slavnostním večeru pomalu vidět ani představitel hlavní role Jana Masaryka, Karel Roden. Ten přišel do Rudolfína zadním vchodem a tím pádem zklamal nejen mnoho svých příznivců, ale také filmových fanoušků čekajících před vchodem hlavním.

Filmem, který si odnesl (alespoň) dva České lvy (hlavní ženský herecký výkon a vedlejší ženský herecký výkon) byl jeden z nejméně navštěvovaných snímků loňského roku – Já Olga Hepnarová. Jeho celková návštěvnost dosáhla v roce 2016 na „úctyhodných“ 42 394 návštěvníků, přičemž tržby nakonec skončily na částce 5 125 399 Kč. Jen pro srovnání: Anděla páně 2 – shlédlo do konce roku 2016 (tedy za jeden měsíc) 913 767 diváků a celkové tržby se vyšplhaly na 110 385 631 Kč.

Snad tedy jediným zaslouženým vítězem slavnostního večera, udílení Českých lvů v pražském Rudolfínu, se staly Adéla Banášová, která se spoluautorem scénáře Liborem Boučkem vytvořila slušnou a zábavnou kulisu, zachovávající alespoň zdání, že všechno je tak nějak v pořádku a Eva Zaoralova s Jiřím Bartoškou, kterým byla udělena cena za mimořádný umělecký přínos českému filmu. Dlouho trvající potlesk ve stoje si jistě zasloužili.

Foto: Herminapress

 

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama