Organizace Otevři oči, z.s. v pondělí 9. dubna spouští outdoorovou informační kampaň o stinné stránce fungování mléčného průmyslu. Na několika reklamních plochách v blízkosti stanic pražské MHD budou lidé moci spatřit netradiční výjev, a to fotografii malého telete, které je uvězněno v kleci.
Cílem kampaně je upozornit na mnoho neznámých faktů o fungování mléčného průmyslu, “málokdo totiž ví, že aby kráva měla mléko, musí nejprve porodit tele. To je krávě téměř okamžitě odebráno, přestože je mezi nimi silné citové pouto, stejně jako u všech savců”, říká k iniciativě Tereza Vandrovcová, mluvčí organizace Otevři oči, z.s.
“Neupozorňujeme pouze na špatné podmínky zvířat, kritizujeme systém mléčného průmyslu jako takový. Krávy jsou 4-5 let cyklicky oplodňovány, rodí mláďata a ta jsou jim odebírána, když pak krávě klesne produktivita, je poslána na smrt. Mláďata v případě samiček čeká stejný osud jako jejich matky, samečci jsou zabiti pro maso”, popisuje mluvčí organizace hlavní problémy v mléčném průmyslu.
Zároveň s venkovní kampaní byl spuštěn nový web www.bileminus.cz, který obsahuje podrobnější informace a argumenty. “Naším cílem je přimět lidi k zamyšlení, protože každý člověk může provést osobní volbu a konzumaci živočišného mléka buď omezit, nebo mléko úplně vyřadit.Kromě informací o neetických praktikách mléčného průmyslu nabízíme také řešení”, uvádí k cílům kampaně Vandrovcová.
Jako reklamní formát jsou zvoleny prosvětlené plochy typu citylight, “vybrali jsme tento formát, jelikož v reklamě patří mezi nejvíce efektivní, rádi bychom naše sdělení předali co nejvíce lidem”, dodává Tereza Vandrovcová. Iniciativa je financována z rozpočtu spolku Otevři oči, který je tvořen příspěvky drobných dárců. Venkovní kampaň bude probíhat minimálně do konce dubna, další měsíce budou pokryty crowdfundingovou sbírkou. Současně s venkovní kampaní poběží také propagace na sociálních sítích.