reklama

Každý druhý zaměstnanec nechce, aby se jeho nadřízený dozvěděl o jeho aktivitách na sociálních sítích

reklama

Třetině respondentů (29 %) by vadilo, kdyby jejich zaměstnavatelé věděli, jaké webové stránky navštěvují. Zajímavější ale je, že celá polovina (52 %) lidí nechce, aby ani jejich kolegové věděli, co dělají, když jsou online. Průzkum nicméně neodhalil, co je k tomu vede. Jestli za to může obava, že by na ně kolegové mohli donášet, nebo se za tím naopak skrývá respekt k soukromí druhých.

Naopak aktivity na sociálních sítích považuje větší část lidí za méně soukromé, a proto se s nimi rádi pochlubí svým kolegům. Nikoliv však nadřízeným. Domnívají se totiž, že by je mohli potrestat za sníženou produktivitu, nebo poškození dobrého jména firmy. 61 % českých zaměstnanců proto nechce, aby jejich nadřízení věděli a jejich aktivitách na Facebooku nebo Instagramu. Necelá polovina (43 %) si pak nepřeje, aby o těchto aktivitách měli přehled ani jejich kolegové. Dalších 26 % dotázaných Čechů nechce svým zaměstnavatelům ukazovat ani obsah zpráv a e-mailů.

Negativní kariérní důsledky toho, když se na světlo světa dostaly jejich osobní informace, pocítilo 5 % dotázaných. I takovéto zkušenosti často stojí za tím, že si zaměstnanci snaží budovat dobrou pověst uvnitř organizace a přátelské vztahy s kolegy.

„Ruku v ruce s tím, jak se internet stal nedílnou součástí našich životů, se začala pomalu stírat hranice mezi pracovním a soukromým online světem. Nelze jednoduše říct, jestli je to dobře nebo ne. Taková je dnešní doba. Je ale důležité si uvědomit, že jako zaměstnanec firmy musím být ostražitý, na jaké stránky v práci přistupuji a jaké informace veřejně sdílím. Jedna nevhodná aktivita může mít dlouhodobé a negativní následky pro léta budovanou kariéru,“varuje Marina Titova, vedoucí spotřebitelského marketingu ve společnosti Kaspersky Lab.

Následujícími tipy by se měli řídit ti, kteří nechtějí doplatit na své online aktivity v pracovní době:

  • Nesdílejte na sociálních sítích nic, co by mohlo být považováno za hanlivé, obscénní, pomlouvačné nebo patřící do soukromí.
  • Mějte na paměti, že systémoví administrátoři mohou mít přinejmenším představu o tom, co na internetu vyhledáváte.
  • Nepomlouvejte, nezastrašujte nebo nediskriminujte kolegy, partnery, konkurenci ani zákazníky. Nedělejte to na sociálních sítích, ale ani v soukromých zprávách nebo
    e-mailech.
  • Nezveřejňujte fotografie zaměstnanců, zákazníků, dodavatelů ani firemních produktů bez písemného souhlasu zúčastněných.
  • Chraňte své sociální sítě před neoprávněným přístupem cizích uživatelů. V tom vám pomůže správce hesel, jako je například Kaspersky Password Manager.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama