Trend digitalizace a zefektivnění obsluhy zákazníka je patrný i v oblasti rychlého občerstvení. Dokazuje to i řetězec Bageterie Boulevard, který pokračuje v rozšiřování samoobslužných kiosků celoplošně, v rámci celé České republiky. Do konce roku jich zavede celkem 80 do 40 restaurací ve 12 městech. Podle aktuálních statistik z testovacího režimu, který proběhl v restauracích v Praze, objednávku na kiosku nyní dokončí přes 70 % zákazníků, ostatní se se systémem zatím pouze seznamují.
Zavedení samoosblužných kiosků má za cíl především zvýšit komfort zákazníků, kteří si tak mohou objednat v klidu a bez „tlaku“ obsluhy. Před jejich celoplošným nasazením však bylo třeba celý systém otestovat a zjistit, zda je nabídka pro zákazníky srozumitelná, což se podle dostupných dat potvrdilo. „Zákazníci podle nasbíraných dat nemají s objednávkami přes samoobslužné kiosky problém, a tak jsme přistoupili k instalaci do dalších měst. Aktuálně jsou k dispozici již na 6 pobočkách v Praze, ale také v Ostravě, Plzni nebo Kolíně. Celý plán implementace kiosků je rozvržen do 20 týdnů, kdy je pořadí restaurací dáno technickou přípravou jednotlivých provozoven,“ říkáJana Nováková zajišťující systémový rozvoj a implementace v Bageterii Boulevard. V případě starších restaurací je zapotřebí nejdříve konzultace s architekty, aby kiosek do prostředí zapadal a byl pro zákazníky vhodně umístěn. U provozoven otevřených nově se s kiosky již počítalo, takže místa jsou po technické stránce připravená.
Kiosky Bageterie Boulevard pracují na podobném principu jako u konkurence, liší se však jejich interaktivní prostředí. Zatímco ostatní řetězce nabízejí své produkty e-shopovým způsobem, tedy separátně ve čtvercových polích, bageterie nabízí zákazníkovi výběr z tzv. scény – grafické kompozice. „Věříme, že takto připravená nabídka je pro zákazníka lákavější a také povede k vyšším tržbám. Na druhou stranu z pohledu programování, focení, definování nabídky a změn v nabídce je tento způsob z naší strany nesrovnatelně náročnější. Ovšem musím podotknout, že jsme celý vývoj zvládli pouze v 6členném týmu s relativně nízkým rozpočtem,“ vysvětluje Jana Nováková. Samotné dokončení objednávky zákazníkem je pak stejné jako u ostatních řetězců, platbu lze provést kartou nebo elektronickou stravenkou.
V současnosti je přes kiosky v Bageterii Boulevard prováděno 20 % tržeb a objednávka trvá zákazníkovi průměrně 72 sekund. To je oproti zkušenému pokladnímu sice o 42 sekund déle, ovšem je třeba zohlednit, že zákazník si na kiosku produkty prohlíží, vybírá, mění, a navíc předbíhá celou frontu stojící u pokladen. Do budoucna se navíc předpokládá, že kiosky zastoupí klasické pokladny, na což poukazuje i vývoj v restauraci Vodičkova v Praze. V roce 2005 bylo v této provozovně pokladen pět, nyní jsou pouze dvě a po zavedení samoobslužných kiosků se počítá pouze s jednou obsazenou pokladnou.