Jablonecká Česká mincovna představuje statutární město Mladou Boleslav na stříbrné medaili, která je tak dalším městem zvěčněném na jednom kilogramu ryzího stříbra. První medaili, věnovanou Plzni v rámci investiční série Statutární města, vyrazila Česká mincovna v roce 2011. Všechny mají kilovou a půlkilovou stříbrnou variantu.
Na území ČR je 24 statutárních měst. Patří mezi ně hlavní město Praha, všechny krajské metropole a města s rozšířenou pravomocí, kde v čele stojí primátor. „V těchto metropolích, ale i v menších obcích v jejich okolí, žije celá řada lokálních patriotů, jimž naše medaile umožňují spojit celý svůj život s dlouhodobě zajímavým investičním potenciálem,“ uvádí Jaroslav Černý z České mincovny.
Ústřední motiv averzní strany medaile – Boleslavský hrad vzešel z doporučení primátora města Mladá Boleslav – MUDr. Raduana Nwelatiho a byl doplněn leteckým pohledem na městské centrum. Reverzní strana investičních medailí statutárních měst zůstává stejná a je tvořena mapou České republiky, kde jsou vyznačena statutární města, autorem je MgA. Miroslav Schovanec.
Stříbrná kilogramová majestátní medaile v emisi pouhých 24 kusů je ručně číslovaná na hraně, a její průměr je 90 mm. Česká mincovna razí i půlkilogramovou variantu v nákladu 48 kusů s ručním číslováním. Obě medaile jsou v provedení standard a jsou uloženy do elegantní dřevěné etue.
Mladá Boleslav je statutárním městem ve Středočeském kraji. Má přibližně 44 tisíc obyvatel a díky automobilce Škoda se stala celosvětově známou. Její historie spadá až do 10. století, kdy byl založen dřevěný hrad Boleslavem II. a postupně v okolí vznikala osada.
Neblaze se na městu podepsala doba husitská a během 30. leté války byla Boleslav zpustošena. S rozvojem průmyslu vzkvétala i Mladá Boleslav, v 18. a 19. století zde postupně vznikaly pivovar, lihovar, cukrovar a textilní továrna. Velký vliv na rozvoj oblasti mělo i přivedení železnice v druhé polovině 19. století. V roce 1895 zde byla založena továrna na jízdní kola „Slavia“, která se postupně měnila na továrnu na motocykly a v konečné fázi na automobilku „Laurin & Klement“, dnešní Škoda Auto. Mladá Boleslav se stala posledním bombardovaným městem v průběhu 2. světové války, kdy byla ještě 9. května 1945 zasažena leteckými nálety.