Osm set návštěvníků akcí, statisíce rozdané podpořeným projektům, krizový fond, letní piknik a to vše pod heslem „Tak se starej, mladej!“. Nadace Antonika Simony Krainové funguje už rok. Jaké projekty chystá pro rok 2017?
„Tak se starej, mladej!“, heslo, kterým se Nadace Antonika Simony Krainové řídí. Téma stárnutí se modelka rozhodla pojmout jinak, než bývá u podobných projektů zvykem a svou komunikaci cílí především na mladé lidi. Heslo „Tak se starej, mladej!“ vyzývá mladší generaci k tomu, aby stáří neodsouvala na okraj společnosti a zájmu, ale naopak, aby staří lidé byli pořád aktivní a plnohodnotně zapojeni.
Projekty s tímto tématem podpořila nadace i v rámci svého prvního grantového řízení. S nápady „Jak stárnout s radostí?“ se přihlásilo 66 projektů a nadace finančně podpořila čtyři z nich. „Naše grantové řízení nebylo o žádných formulářích a tabulkách. Bylo o prázdné A4 papíru, na kterou nám kdokoliv, neziskovka, jednotlivec, mohl napsat svůj nápad jak stárnout s radostí. To bylo naše téma.“ říká manažerka nadace Simona Bagarová a dodává „ukázalo se ale, že většina organizací je zvyklá vyplňovat kolonky a lidsky napsaná žádost, která má tu radostnou emoci, o kterou nám šlo, byla v našem řízení spíš výjimkou. Proto jsme vybrali jen málo projektů, které z našeho pohledu zadání nejlépe pochopili.“
Druhým pilířem nadace je krizový fond. Průběžně otevřená možnost podpory pro seniory ve finanční tísni. Fond jim poskytuje jednorázovou nebo krátkodobou finanční pomoc, která pomůže překlenout složitou životní situaci. V roce 2016 bylo podpořeno několik žadatelů, mezi které fond rozdělil 136.000 korun.
Nejúspěšnějším projektem roku 2016 byl pro Nadaci Antonika projekt pod heslem „Tak se starej, mladej“, který nabízel seniorům vstup na nejrůznější kulturní akce zdarma v případě, že přijdou s doprovodem. Nabídk využilo více než 800 lidí a Simona Krainová k tomu říká: „Jsem ráda, že právě tenhle nápad funguje. I já sama chci stárnout tak, že se budu bavit a trávit čas s mladými lidmi. Evidentně v tom nejsem sama. A i náš letní piknik byl v tomto duchu. Mix generací, dobré víno, skvělá nálada. Tak to má být. A jsem ráda, že tohle všechno můžeme realizovat díky našemu generálnímu partnerovi, kterým je Raiffeisen stavební spořitelna a díky Scandal Media Group.“ Rok 2017 bude pro nadaci rokem pokračování ve stejném duchu.