Společnost O-I, největší světový výrobce skleněných obalů, nyní na český trh přichází s unikátním typem láhve s tzv. interním embossingem. Ten spočívá v plastickém reliéfu uvnitř láhve, zatímco její vnější povrch zůstává hladký. Tento druh láhve je vhodný zejména pro segment vína a alkoholických nápojů, kdy estetický požitek naplno vyznívá s postupným ubýváním tekutiny v láhvi. Česká republika je první zemí v celé východní Evropě, kde společnost O-I tuto novinku od letošního prosince vyrábí.
Do České republiky se poprvé dostává převratná novinka v obalovém designu skla – láhev s vnitřním reliéfem (tzv. interním embossingem). Při její výrobě společnost O-I uplatňuje nejmodernější technologické a inovativní postupy. Použitá technologie vnitřního reliéfování lahví dokáže vytvářet atraktivní a nevšední dekorace, které díky svému umístění uvnitř láhve nenarušují její vnější povrch. Samotná etiketovací plocha tedy zůstává zcela hladká a lze s ní nejrůznějším způsobem pracovat a dále dotvářet výsledný vzhled baleného produktu.
Vysoká hodnota
Česká republika je vůbec první zemí v rámci východní Evropy, kde společnost O-I tuto novinku začne nabízet svým stávajícím, ale i novým klientům. Cílem je přinést na tuzemský trh produkt, který je ojedinělý a atraktivní a přispěje zákazníkům ke zvýšení jejich prodejů, ale zároveň jim umožní zachovat příznivé výrobní a distribuční náklady. „Skleněná láhev s vnitřním reliéfem je pro nás srdcovou záležitostí. Mistrovským způsobem v sobě propojuje účelnost, praktičnost a estetiku. V dnešní době zásadních globálních i lokálních změn je více než kdy jindy nutné věnovat se inovacím a zvyšovat přidanou hodnotu výrobku, aniž by se zvýšily náklady na jeho produkci a přepravu. Těší nás, že jsme nalezli partnera z oblasti menších vinařství tradičně dbajících o nejvyšší kvalitu, který nejlépe splňuje náš záměr vytvořit produkt podtrhující lahodnou chuť i vzhledově,“ uvedla Adriana Ryjáčková, regionální marketingová manažerka společnosti O-I.
Designově atraktivní
Skleněnou láhev s vnitřním reliéfem uvedla firma O-I poprvé před dvěma lety ve Spojených státech pod názvem Vortex. Tato láhev s vnitřním reliéfem v hrdle se setkala s obrovským zájmem amerických klientů i běžných spotřebitelů. Českým zákazníkům se však do rukou dostane designově atraktivnější varianta s vnitřním reliéfem uvnitř celého těla láhve, která je vhodná zejména pro víno a alkoholické nápoje, kdy efekt této plastičnosti je odhalován s postupným ubýváním tekutiny. O-I ve spolupráci s Vinařstvím Přítluky nyní uvádí na trh jedinečnou limitovanou edici vína baleného v této láhvi s vnitřním embossingem. Ta bude k dostání ve vybraných vinotékách již od prosince letošního roku.