Jeden z nejlepších výkonů své kariéry předvedl Erik Cais na Italské rallye. V soutěži evropského šampionátu se na začátku propadl až na 21. místo, v cíli ale bral body za skvělou desátou příčku. V poslední rychlostní zkoušce byl dokonce druhý nejrychlejší. „Asi se ze mě stává specialista na závěry. Dokážu se v této fázi maximálně zkoncentrovat, což mě těší. S ohledem na konkurenci beru výsledek jako jeden z mých nejvýraznějších,“ prohlásil Cais z týmu Orsák Rallysport, kterého čeká koncem srpna domácí Barum Rally Zlín.
Talentovaný pilot evropskou soutěž v Římě nezačal dobře. Na vině byly technické problémy v jeho Fordu Fiesta Rally2, přesněji šlo o diferenciál. „Neměli jsme dobré nastavení, auto se chovalo jako předokolka. Zadní diferenciál nepracoval tak, jak měl,“ popsal potíže Cias, který se po třetí rychlostní zkoušce ocitl za první dvacítkou se ztrátou 46 vteřin na nejlepší. Poté se český pilot rozjel a v neděli podával skvělé výkony. Ten nejlepší si schoval na úplný závěr… Před poslední zkouškou držel totiž dvanácté celkové místo, ve finiši se však prodral na desáté.
Cais dokonce ve velké konkurenci evropských a místních pilotů dojel v poslední erzetě na druhém místě. „Už mnohokrát se rozhodovalo na poslední zkoušce mezi mnou a někým jiným. A pokaždé jsem z toho vyšel vítězně. Dokážu se před cílem zcela vymáčknout, což mě těší,“ tvrdil Cais, který má za sebou třetí letošní soutěž ERC. V Itálii byl před ním například zkušený Ital Giandomenico Basso nebo Andreas Mikkelsen. „Konkurence byla obrovská. I když na evropských šotolinových soutěží jsem dokázal vybojovat osmé místo, tak tento víkendový výsledek řadím mezi ty nejlepší,“ těšilo českého pilota, kterého naviguje Jindřiška Žáková. Další soutěž v rámci evropského šampionátu bude pro Caise nejprestižnější. Kultovní „Barumku“ pojede poprvé v závodním voze R5. „V rámci přípravy bych se měl objevit ještě na soutěži v polském Řešově, pak budu trénovat ale i odpočívat. Závodů bylo celkem dost,“ dodal Cais, který se těší na svoji oblíbenou relaxační aktivitu na endurové motorce. „Moc rád s ní jezdím po kopcích a někde v terénu. Úžasně si u toho vyčistím hlavu,“ dodal talentovaný pilot, který byl dokonce jednou přihlášený na endurový závod. „Nakonec jsem se ho nezúčastnil, protože jsem musel odcestovat na rallye. Naštěstí. Motorky raději přenechám profíkům, já s nimi jezdím ve výletnějším tempu,“ dodal s úsměvem.