Ačkoli je Pepsi v Česku teprve dvacet let, její historie je mnohem delší: právě letos slaví známý nápoj 115 let. A protože je to značka vynalézavá, může se pochlubit řadou reklam, které si dodnes pamatují miliony lidí na celém světě.
Třeba tu s Jimi Hendrixem. Účinkuje v ní malý, asi jedenáctiletý chlapec, který se v Seattlu v roce 1953 nemůže rozhodnout, zda si z červeného automatu před prodejnou akordeonů koupí Coca-Colu, nebo z modrého před obchodem s elektrickými kytarami Pepsi. Konečně vhodí minci do modrého automatu, a jakmile se napije, rozezvučí se slavný kytarový úvod k Hendrixově písni Purple Haze. Otočí se zpátky k automatu s Colou a uslyší ten samý motiv, tentokrát ovšem zahraný na akordeon. Byla to jedna z mnoha reklam Pepsi, které tím či oním způsobem odkazovaly na to, že tahle značka udává trendy. S podobným poselstvím přišla později například reklama s Michaelem Jacksonem, který dokonce pro Pepsi nově otextoval jeden ze svých největších hitů: Billie Jean z alba Thriller. Na ulici si hraje a tančí parta malých kluků, kteří jsou oblečeni jako Jackson a snaží se být jako on. Když se vůdce party napije z charakteristické plechovky, zatímco zkouší moon-walk, srazí se zády s Jacksonem, který se tam najednou objevil se svými kamarády. Otočí se a začne užaslým klukům zpívat o nové generaci, o generaci Pepsi, kterou baví život. Na „příběhovost“ reklamního spotu sází Pepsi koneckonců i letos: klip s Beyoncé Knowles se natáčel při přípravě choreografie k její písni Grown Woman. Zapojte se do soutěže a vyhrajte některý z dárků s portrétem legendární zpěvačky: tričko, tašku přes rameno či láhev ze speciální edice s Beyoncé v pop-art stylu!
Soutěžní otázka:
Jaké zní současné motto Pepsi?
- Live your dreams!
- Live for now!
- Live life to the fullest!
Nápovědu k soutěžní otázce hledejte na www.pepsi.cz