reklama

Svedli jsme úspěšnou mediální bitvu

reklama

Autorem výroku je šéf týmu Buggyra ZM Racing, který titulek opírá o nezpochybnitelný fakt, že čísla nelžou. „Jakýkoli sportovní výsledek se dá vysvětlit a obhájit různými způsoby, v případě čísel to nejde. Práce s médii nám šla letos lépe, než boje na trati, na druhou stranu, role obhájce vítězství je prestižní, ale nevděčná, protože vlastně znemožňuje posun“ konstatoval Martin Koloc.


Snad pro všechny účastníky je potěšitelná skutečnost, že se Rally Dakar těší postavení celosvětového sportovně – společenského fenoménu. Podle údajů pořadatelské agentury, A. S. O, se akce zúčastnilo 600 akreditovaných novinářů z 34 zemí zastupujících 190 informačních médií všeho druhu. Celkem bylo odvysíláno 70 televizními stanicemi do 190 zemí světa 3 000 hodin. K tomu nutno přičíst 198.9 miliónů zhlédnutých videí, Rally Dakar 2022 pak oslovila na sociálních sítích 5.6 miliónů uživatelů.


Buggyra ZM Racing z pozice týmu s českými kořeny, leč globální působností oslovila v součtu TV, Print, Digital, Sociální sítě 95.3 miliónů lidi. Největší kus koláče zabrala jednoznačně Čína, následují Chile, Česká republika, Saúdská Arábie a Francie. „Je to zajímavé, ukazuje se, že naše strategie komunikovat s celým světem, je správná. Hodně potěšilo Chile, Ignacio se prosadil i v konkurenci krajana Lopeze Contarda, který je po Pepovi Macháčkovi novým králem asi nejdynamičtěji se rozvíjející kategorie T3, na kterou se hodláme do budoucna zaměřit,“ potvrdil Martin Koloc, kterého velmi příjemně překvapil mediální zájem z Francie. „Přitom jsme vzhledem k nemoci Téo Calveta vlastně neměli v týmu jediného francouzského zástupce, přesto byla sledovanost Buggyry ve Francii na cca 50% úrovni Česka.“


Tým Buggyra ZM Racing rozhodně nestrádal ani v případě zájmů televizních společností, důkazem čehož je 160 odvysílaných hodin, když vedle českých zástupců TV Nova a CNN Prima News nechybí těžké váhy televizního zpravodajství jako Eurosport, ESPN, France TV, potěšil zájem Red Bull TV.


Během Rally Dakar 2022 překonaly účty na sociálních sítích spojené s Buggyra ZM Racing v celkovém úhrnu hranici jednoho miliónů fanoušků, přičemž jen účty týmu Buggyra berou skoro polovinu z celkového čísla, tedy 484 400 sledujících. Nejsledovanější z pilotů je jednoznačně Ignacio Casale se svými 307 tis. fanoušků. Vcelku suverénní prvenství, Ignacia Casaleho Martina Koloce nepřekvapilo. „Dakar není ani zdaleka jenom o výsledcích, ale také o příbězích a ten Ignaciův je hodně silný. Mohl vyhrávat v pohodě čtyřkolky, přešel ale do kategorie, ve které se bojuje vzhledem k síle Kamazu o čtvrté místo. Přesto konkuroval nejlepším. Po technických problémech zabojoval a v poslední etapě dojel třetí.“ Překvapením je ovšem nárůst fanoušků na profilech Aliyyah Koloc, a to téměř na 190 000, která se v rámci přípravy na příští ročník účastnila Rally Dakar 2022 v roli pozorovatele. I v tomto případě hraje hlavní roli příběh.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama