reklama

Yamamoto v nové kolekci brýlí představuje nejinteligentnější formu designu poslední dekády

reklama

Kolekci Yohji Yamamoto podzim/zima 2016 charakterizuje dekonstrukce brýlového rámu tvarem vlastní čočky. Barvy slunečních čoček jsou typologicky pevně svázány s barvou obruby. Není to ale vzorec „černé brýle = černé čočky“. Yamamoto si nechal zhotovit své vlastní unikátní barvy u renomovaných výrobců čoček. Především jeho zlatě-kovově matná nebo stříbrná „polozrcadlová“ nemá ve světě designu obdoby.

Po dlouhé době se do kolekce dostaly sluneční brýle z ušlechtilých slitin – „drátků“, které působí mnohem subtilnějším dojmem než masivní celoplastové brýle. Nehrozí tak riziko potlačení rysů drobnějšího obličeje. Nová kolekce YOHJI Yamamoto navíc bravurně propojuje modernost s vintage prvky. Typickým příkladem jsou tvary nosníku nebo hrazdy nad ním.

Genialita Yamamota se projevuje v jeho inteligentní avantgardě. Mnoho extravagantních návrhářů sází na křiklavé kombinace barev a výstřední tvary. V tomto případě ale o povrchnost rozhodně nejde. Promyšlenost tvarů, které drží hlavní obličejové linie, aniž by měnily jejich proporčnost či ubíraly na emočním náboji, je obdivuhodná. „Mám rád kombinaci neortodoxnosti a srozumitelnosti, pro Yamamota typickou. V současnosti nevím o větších brýlových ikonách, než jsou právě jeho modely,“ konstatuje optik Filip Žilka.

Kolekce Yohji Yamamoto podzim/zima 2016 je vhodná pro ty, kdo potřebují dioptrické sluneční brýle. Každý z modelů je technicky připraven na vsazení dioptrických čoček, které jsou rovněž vyrobeny v exkluzivních barvách, v souladu s obrubou, takže i při výměně zůstává zachován celý designový koncept. „Dioptrické sluneční brýle jsou důležitější než klasické čiré. Při nasazení slunečních brýlí se rozšíří pupila a jakákoli dioptrická vada se projeví razantněji. Kromě toho dochází k odrazu světla od zadní strany čoček přímo do otevřeného oka. Proto je víc než nutné mít na zadní straně antireflexní úpravu kvůli zachování 100% UV filtru,“ zdůrazňuje Filip Žilka.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama